۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۳۱۶۰۵۳
امام‌جمعه بندر ریگ بوشهر:

مردم با حضور خود در صحنه‌ از نظام اسلامی در برابر تهدیدات دشمنان محافظت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه بندر ریگ بوشهر گفت: ملت ایران در این روز بزرگ ندای رهبر خود را لبیک گفته و در راه دفاع از اسلام و قرآن حرکت می‌کنند و مردم با حضور خود در همه صحنه‌ها از نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر همه تهدیدات دشمنان محافظت کرده‌اند و خواهند کرد.
حجت‌الاسلام سيد عنايت هاشمي‌منش، امام‌جمعه بندر ريگ
حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی‌منش، امام‌جمعه بندر ریگ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به نقش روحانیت و علما در شکل‌گیری، تثبت و تداوم انقلاب اسلامی، گفت: روحانیت شیعه همواره در جهت وظیفه شرعی و الهی خود که بیان حق و مسائل شرعی بود، در طول تاریخ پیشگام بودند و مردم هم به عنوان مقلدان و موظفان به واجبات الهی همواره پشت سر روحانیت قدم برمی‌داشتند و همین علقه معنوی بین مردم و روحانیت سبب پیروزی‌های بزرگی شد.
 
وی افزود: امروز هم روحانیت و مراجع و ولی‌فقیه از چنان علقه معنوی و الهی برخوردارند که اگر روزی نیاز باشد مردم عزیز زیر چتر اسلام به فتوای ولی امر خود یا مراجع تقلید خود حکم موردنظر اسلام را یاری و اجرا می‌کنند و قطعاً با تمام توان و قدرت حرکت خواهند کرد و سدهای دشمنان انقلاب و اسلام را خراب و آن‌ها را شکست خواهند داد.
 
امام‌جمعه بندر ریگ بیان کرد: ماهیت جمهوری اسلامی همان اندیشه اسلام با اتکا به آرای عمومی ملت بود که در جمهوری اسلامی تبلور می‌یافت.
 
حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار داشت: انقلاب اسلامی، حقیقت را به ‌درستی در جمهوریت و اسلامیت دید و به دلیل این درک صحیح توانست مدلی مناسب بومی با شرایط ایران طراحی کند؛ مدلی که نقش‌آفرینی آرای مردم در آن موج می‌زند و برگزاری انتخابات طی 37سال گذشته نشان از اصالت شعارهای انقلابی جمهوری اسلامی در اعتقاد به جمهوریت دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز اصلی‌ترین هدف مراکز فکر و اندیشه در دنیای استکبار از بین بردن عناصر ماندگاری انقلاب است.
 
امام‌جمعه بندر ریگ افزود: جنگ تحمیلی را به راه انداختند شکست خوردند، تحریم‌های اقتصادی را دنبال کردند شکست خوردند، تهدید نظامی کردند ولی جرات عملیاتی کردن پیدا نکردند بلکه با ذلت و خواری شکست خوردند لذا به فرموده مقام معظم رهبری امروز چشم طمع به انتخابات هفتم اسفند دوخته‌اند تا ما را از اهدافمان دور کنند، اما باید بدانند ملت ایران اسلامی در هفتم اسفند برای ماندگاری انقلاب با مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی و گزینش نمایندگان متدین، انقلابی و آمریکاستیز ، ضد درخواست دشمن و استکبار عمل خواهند کرد و مشت محکمی بر دهان آن‌ها خواهند زد.
 
حجت‌الاسلام هاشمی منش تأکید کرد: طی عمر پر برکت انقلاب اسلامی، دستاوردهای جهشی متکی به معنویت این نظام الهی از چنان گستردگی و تنوعی برخوردار بوده که امروزه نه تنها اندیشمندان و صاحب‌نظران بی‌طرف غربی و شرقی، بلکه دشمنان قسم‌خورده این مرز و بوم نیز بر عظمت آن اذعان داشته و به کارآمدی بالای آن اعتراف دارند.
 
وی ادامه داد: البته بیان دستاوردهای موردنظر به معنای دستیابی کامل به تمام اهداف مورد انتظار نیست، چرا که اولاً طی این سال‌ها دشمنان اسلام از هیچ کوششی برای جلوگیری از پیشرفت انقلاب اسلامی فروگذار نکردند و با اجرای صده ها توطئه خُرد و کلان تمام توان خود را معطوف توقف و یا کند نمودن حرکت کشور در مسیر اهداف انقلاب نموده‌اند و ثانیاً به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب در پاره‌ای از موارد مانند؛ عدالت اجتماعی و اخلاق فردی و عمومی، عملکرد مردم و بخصوص مسئولین نیز خالی از نقص و اشکال نبوده و همین مسئله سبب شده تا استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود میسر نگردد.
 
امام‌جمعه بندر ریگ گفت: ملت ایران با حضور یکپارچه در راهپیمایی 22 بهمن شعار وحدت و همبستگی حول محور ولایت‌فقیه سر می‌دهند.
 
حجت‌الاسلام هاشمی منش با اشاره به اینکه 22 بهمن‌ شایسته یادآوری است و امداد و نصرت الهی نسبت به مردم مسلمان ایران در پیروزی انقلاب نباید فراموش شود، افزود: 22 بهمن‌ماه روز نجات کشور از ظلمت و استقلال کشور است و حوادث و رخدادهای این روز حاکمیت مردم بر سرنوشت خود را به دنبال داشته است.
 
وی خاطرنشان کرد: ملت ایران در این روز بزرگ ندای رهبر خود را لبیک گفته و در راه دفاع از اسلام و قرآن حرکت می‌کنند و مردم با حضور خود در همه صحنه‌ها از نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر همه تهدیدات دشمنان محافظت کرده‌اند و خواهند کرد.
 
امام‌جمعه بندر ریگ  اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از مستقل‌ترین نظام سیاسی دنیا است و ایران اسلامی بر هیچ قدرت بزرگی متکی نیست.
 
حجت‌الاسلام هاشمی‌منش افزود: 22 بهمن روز نمایش عظمت و اقتدار ملت ایران در صحنه حماسه است و حضور پرشور مردم در راهپیمایی این روز نشان‌دهنده ایستادگی ملت بر سر اصول و آرمان‌های امام راحل و انقلاب است و مردم با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن یک‌بار دیگر به دشمنان اعلام میدارند که از مواضع به‌حق خود کوتاه نمی‌آیند./846/302/ب2
ارسال نظرات