۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۳۱۶۳۰۶
استاد درس خارج حوزه علمیه:

امانتداری، شرط عزت ابدی انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه در بیان کسب عزت و شرافت گفت: هرکسی خواهان عزت ابدی است باید راستگویی و امانتداری را در خود نهادینه کند.
آيت الله مهدي مرواريد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مهدی مروارید استاد درس خارج حوزه علمیه، صبح امروز در جمع طلاب و خانواده های ایشان در مجتمع مسکونی فرهنگی امام رضا (ع) اظهار کرد: امام صادق (ع) به یارانشان فرمودند «حضرت علی (ع) در نزد پیامبر (ص) مقامشان از همه بالاتر و در یارانشان خاص بودند، سعی کنید به دنبال آن باشید.»

 

آیت الله مروارید با تأکید بر این که خود حضرت علی (ع) فرمودند «شما هرگز نمی توانید به مقامی که من رسیدم برسید و نمی توانید مثل من باشید» بیان کرد: مقام حضرت علی (ع) برای کسی دست یافتنی نیست ولی یک سری مقامات هست که ما می توانیم به آنها دسترسی پیدا کنیم و از ما خواسته شده؛ صفتی که جامع و کامل باشد و آن راستی در گفتار و امانت داری است.

 

وی تصریح کرد: مالی که به انسان سپرده و رازی که به ما گفته می شود باید در حق آن امین بود. انسان باید سر نگهدار باشد و در همه حال از آن نگهداری کند وگرنه سر منشأ اختلافات و مشکلات زیادی خواهد شد.

 

استاد سطح خارج استثنائاتی را در مورد امانتداری عنوان و تشریح کرد: کسی که به عنوان مشاور برگزیده می شود به طور مثال در امر ازدواج؛ حق این است که حق مشورت را ادا کند و اگر چیزی می داند که اگر نگوید در آینده فرد مشکل پیش خواهد آمد باید فقط در حد ضرورت بیان کند نه این که تمام عیوب و اسرارش را بازگو کند. همیشه امانتداری اصل است. 

 

وی امانتداری را در زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی بسیار با اهمیت دانست و گفت: امانتداری و نگهداری اسرار امر بسیار مهمی است و منشأ اختلافات خیلی از خانواده ها است.

 

آیت الله مروارید با بیان این که هرکه تقوای بیشتری داشته باشد بیشتر می تواند امانت داری را در زندگی خود پیاده کند خاطرنشان کرد: افراد باید در مسؤولیت های مختلف امانت دار باشند و حرمت لباس شان را حفظ کرده؛ همه باید عامل به عمل باشیم./861/202/ب3

ارسال نظرات