۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۳۱۶۳۴۶
امام جمعه پردیسان قم:

مردم هیچگاه با رهبر و نظام قهر نمی کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پردیسان این جمله رییس جمهور که مردم با انتخابات قهر نکنند را غلط ترین حرف دانست و گفت: مردم هیچ وقت با رهبر و نظام قهر نخواهند کرد و این جمله مشکوک است زیرا به این معنی است که شورای نگهبان و نظام کاری کرده است که مردم می خواهند قهر کنند ولی ما دعوت به حضور می‌کنیم؛ مردم تابع رهبرند نه تابع شما و با حضور خود در راهپیمایی دیروز هم این را نشان دادند.
حجت الاسلام سيد صمصام الدين قوامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پردیسان که در مسجد حضرت زینب(س) برگزار شد، با اشاره به آیه 64 انفال اظهار داشت:  خداوند در این آیه می‌فرماید که ای پیامبر(ص)، خدا تو را و مردم را یاری می کند و شأن نزول این ایه این است که دو طایفه از یهود به پیامبر(ص) گفتند که ما تسلیم تو می‌شویم و از تو پیروی می کنیم و آیه نازل شد که اینها قابل اعتماد نیستند و خدا تو را بس است و کسانی که ایمان آوردند.


حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که کلمه «حسب» در آیه 64 انفال به معنی حامی و پشتیبان است، خاطرنشان کرد: در این آیه خداوند دو پشتیبان برای پیامبر(ص) نام می برد و که اول خود خدا است و دومین پشتیبان مردم هستند که با اذن خدا قلوبشان به سمت پیامبر(ص) نزدیک می شود و او را تنها نمی گذارند.

وی با بیان این که رهبران جامعه نیاز به حامی دارند، ابراز داشت: حسب در آیه اگر به نصب خوانده شود به این معنی است که خدا هم پشتیبان تو است و هم پشتیبان کسانی که تو را تبعیت می‌کنند و اگر به رفع خوانده شود به معنی این است که خدا و مردم حامی پیامبر(ص) هستند؛ ولی می‌شود این دو معنی را این گونه جمع کرد که خدا تنها پشتیبان است و اگر مؤمنین هم حمایت می‌کنند خدا آنها را سبب قرار داده است زیرا خدا گاهی بالمباشره و گاهی بالتسبیب حامی رهبر دینی است.


امام جمعه پردیسان با اشاره به این که اگر خدا، رهبر و مردم با هم هماهنگ شوند هیچ کس نمی‌توان در آنها نفوذ کند، یادآور شد: مردم در حکومت دینی چند خصوصیت دارند که اول این است که قلوبشان با هم متحد است و در راهپیمایی دیروز هم دیدیم که چگونه با هم متحد و هم دل حضور پیدا کردند و دلیل آن هم این است که قلب‌ها دست خدا است.

 

مردم نه اصلاح طلبند و نه اصولگرا بلکه فقط نگاهشان به رهبر است
وی با بیان این که خصوصیت دوم این مردم ایمان است، افزود: اگر مردم به وسیله ایمان به هم وصل شوند کسی نمی‌تواند بین آنها شکاف ایجاد کند و این صحنه را در مراسم حج مشاهده می کنیم؛ خصوصیت دیگر مردم این است که تابع رهبر هستند و تابع هوا و سیاست مداران و احزابی که مانند قارچ بیرون می‌آیند نیستند؛ مردم نه اصلاح طلبند و نه اصولگرا و فقط نگاهشان به رهبر است و نگاه می کنند که او چه می‌گوید.


حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که خصوصیت دیگر مردم پشتیبان بودن و حمایت آنها است، خاطرنشان کرد: مردم هستند که انقلاب می کنند و تهدید و تطمیع بر آنها اثر ندارد و خدا می‌گوید پشتیبان تو اینها هستند.


وی با بیان این که یک مصداق رهبر دینی امام خمینی(ره) است، ابراز داشت: امام خمینی(ره) تنها بود؛ نه شوروی با او بود و نه امریکا و مشاهده کردیم که در کلمات او خدا بیشترین جایگاه را داشت و خدا هم او را هم خودش و هم با مردم حمایت کرد و مردم آمدند و انقلاب کردند و انتخابات شرکت کردند و مردم دائما در صحنه بودند و جنگیدند و سازندگی کردند و هر وقت خواست مردم آمدند؛ وقتی آمد 6 میلیون از او استقبال کردند ووقتی رفت 11 میلیون او را بدرقه کردند زیرا او خدا را خواست و خدا مردم را با او همراه کرد.


امام جمعه پردیسان مصداق دوم رهبر دینی را امام خامنه‌ای دانست و یادآور شد: با وجود این که ایشان در خارج و داخل ایران دشمنان زیادی دارند و مدام در اندیشه نفوذ هستند ولی تنها تکیه گاهش خداست و خدا هم دل‌های مردم را حامی ایشان کرده و محبت ایشان در دل مردم جای گرفته است که نمونه آن را در 9 دی مشاهده کردیم.


وی با اشاره به کم مهری بیت امام به رهبر معظم انقلاب، افزود: ما فرمول حسب را در 9 دی دیدیم که از داخل و خارج با هم دست به یکی کردند که ولی فقیه را سرنگون کنند ولی در 9 دی خدا و مردم با او بودند و همه چیز حل شد زیرا رابطه مردم و مرجع رابطه مرید و مراد است و حجت شرعی است و این رابطه قطع نمی شود و حتی کسانی که قیافه‌هایشان مطلوب ما نیست هم به میدان آمدند.


این که مردم با صندوق‌های رأی قهر نکنند غلط‌ترین حرف است
حجت الاسلام والمسلمین قوامی این جمله رییس جمهور که مردم با انتخابات قهر نکنند را غلط ترین حرف دانست و خاطرنشان کرد: مردم هیچ وقت با رهبر و نظام قهر نخواهند کرد و این جمله مشکوک است زیرا به این معنی است که شورای نگهبان و نظام کاری کرده است که مردم می خواهند قهر کنند ولی ما دعوت به حضور می‌کنیم؛ مردم تابع رهبرند نه تابع شما و با حضور خود در راهپیمایی دیروز هم این را نشان دادند.

 

 وی در خطبه اول با اشاره به میلاد حضرت زینب(س) به ویژگی‌های ایشان اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید به سبک زندگی حضرت زینب(س) تأسی کنیم؛ کسی که وقتی به دنیا می‌آید همه منتظر می‌شوند که پیامبر(ص) از سفر برگردند و نامی را برای او برگزیند و جبرئیل لوح محفوظی را آورد و نام او را زینب نهادند که به معنای درخت خوش منظر است و به معنای زینت پدر هم آمده است و خود همین نشان می‌دهد که نام گذاری برای دختر باید حالت زینت داشته باشد و او به نامش افتخار کند.


وی با بیان این که پیامبر(ص) فرمودند که زینب(س) مانند خدیجه است و باید احترامش زا حفظ کرد، افزود: حضرت خدیجه(س) از ثروت خود برای پیامبر(ص) گذشت، حضرت زینب(س) هم از ثروت همسرش گذشت و به او عقیله می گویند زیرا او دارای عقل و خرد کامل است؛ هیچ کس حق ندارد به زنان بگوید ناقص العقل زیرا این یک سنت جاهلی است.


حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که از صفات حضرت زینب کامله و عالمه است، خاطرنشان کرد: زنان باید در جمهوری اسلامی عالمه باشند و فقیه باشند و یک مجتهده کافی نیست بلکه باید حوزه علمیه خواهران همت خود را بلند کند و بانوان باید درس بخوانند و از طرف دیگر حضرت زینب ام المصائب است و تمام پنج تن آل عبا در پیش چشمان او از بین رفتند ولی او صبر کرد و این هم درس است که خانم ها نباید نازک نارنجی باشند و سختی ها نباید انسان را از پای در آورد و از خدا غافل کند.


حضور زینبی در جهاد یک سبک است
وی با بیان این که این خانم قبرش حرم و نماد مقاومت است، ابراز داشت: ایشان بعد از واقعه عاشورا راوی فتح شد و بعد از آن با همسرش به شام رفت تا معصوم وار به شهادت برسد و اکنون حرمش نماد مقاومت و ایستادگی است؛ او هم مادر شهید است و هم پرستار بوده و زخم های مجروحان را پانسمان می‌کرد و اهل جهاد بود که نشست در حرم و از کودکان محافظت می‌کرد؛ این حضور در جنگ یک سبک است.


امام جمعه پردیسان با اشاره به این که همه باید در صحنه حضور داشته باشیم و امام زمان(ع) را تنها نگذاریم، یادآور شد: حضرت زینب(س) متنکره و متکبره بود زیرا نا محرمان او را نمی شناختند و متکبره بود زیرا در برابر دشمنان کبر و غرور داشت و صفات زیاد دیگری هم داشت که تمام این صفات تعیین می کند که بانوان در نظام اسلامی باید با حفظ حجاب و عفت حضور داشته باشند./843/پ201/ج1

ارسال نظرات