۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۳۱۶۷۱۲
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران:

آمریکا جرأت و جسارت درگیری با ایران را ندارد/ رییس جمهور امتیازات فراوانی به غرب داده است

خبرگزاری رسا ـ سردار حاجی زاده گفت: با وجود این که جزیره فارسی به سواحل عربی بیشتر نزدیک است تا سواحل ما و نیروهای نظامی آن ها نیز در نزدیکی محل دستگیری حضور داشتند اما دل و جرأت درگیری و جسارت آن را ندارند و قدرت ارتش، سپاه، بسیج و خودکفایی دفاعی جمهوری اسلامی نمی گذارد کاری انجام دهند.
سردار حاجي زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز در گردهمایی دانشجویی «ایران موشکی» که در محل دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی برگزار شد، به تبیین دستاوردهای گفتمان انقلاب اسلامی و مقایسه آن با نتایج ایدئولوژی «وابستگی به غرب» پرداخت و به سؤالات دانشجویان در زمینه های مختف پاسخ داد.

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلابی اسلامی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع جوان دانشجویان، گفت: از بدو پیروزی انقلاب عمدتا در مباحث کلان و سیاست ها دو نگاه وجود داشته؛ یکی نگاه انقلابی که مبتنی بر استکبارستیزی، دفاع از مظلوم و استقلال طلبی بود و امام راحل، رهبر معظم انقلاب و عده کثیری از مردم و مسؤولان به آن معتقد بوده و هستند بود؛ نگاه دیگر هم نگاه خوش بینانه به غرب بود که کدخدایی آمریکا را پذیرفته و می گوید نمی توانیم با آن ها روبرو شویم.

 

وی افزود: هر دو نگاه را از صدر انقلاب تا امروز که دولتی داریم که به غرب خوش بین است و همه سیاست ها را بر همین اساس تنظیم کرده، داشته ایم و داریم. مهم این است که کدام نگاه ما را به مقصد می رساند؟ آیا مصداق مشخصی برای هر نگاه داریم و کدام نتیجه داده است؟

 

حاجی زاده با اشاره به توانمندی های امروز نیروی هوافضای سپاه، خاطرنشان کرد: این توانمندی ها با نگاه انقلابی به دست آمده است. ما قبل از انقلاب ارتشی داشتیم که 50 هزار مستشار خارجی آن را مدیریت می کردند که آن ها هم رها کردند و رفتند. ارتشی داشتیم که دچار وابستگی کامل بود ما از سیم خاردار و سلاح های سبکی مثل کلاشینکف تا سلاح های کلان را باید از خارج تهیه می کردیم. در ابتدای انقلاب هم تحریم تسلیحاتی بودیم اما امروز  بیش از 85 درصد نیازمان را خودمان تولید می کنیم و در دو الی سه سال آینده می توانیم کاملا خودکفا شویم.

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان این که امروز جمهوری اسلامی ایران بزرگ ترین قدرت نظامی منطقه است، اظهار کرد: ما در بخش تأمین تسلیحات به جایی وابسته نیستیم و سلاح های ما از ایده تا نتیجه، همه ایرانی است؛ از موشک ضد هوایی تا انواع و اقسام رادارها را خودمان می سازیم. تانک تی 72 که در اختیار برادران عراقی مان گذاشته ایم و الهام گرفته از تی 72 روس ها است، به گفته خودِ رزمندگان عراقی، بر نمونه آمریکایی اش ارجح است.

 

وی ضمن تأکید مجدد بر این که پیشرفت های صنعت دفاعی کشور در نتیجه نگاه انقلابی رقم خورده است، گفت: جلوه واقعی این توانمندی را می توانید در منطقه ببینید که با وجود اصرار جبهه عبری، عربی و غربی برای کنار گذاشته شدن بشار اسد از قدرت، اراده نظامی ما بر این امر قرار نگرفت و از همین رو آن ها نتوانستند کاری انجام دهند.

 

حاجی زاده با اشاره به سرمایه گذاری های کلان عربستان سعودی در حمایت از داعش، به تهدید اخیر این کشور مبنی بر دخالت نظامی زمینی در سوریه واکنش نشان داد و اظهار کرد: اگر عربستان سعودی چنین توانی داشت، آن را در یمن به کار می گرفت.

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه به اقدامات همه جانبه عربستان برای به خطر انداختن امنیت مرزهای کشور نیز اشاره کرد و افزود: هفته ای نیست که یک گروه انتحاری در مرزها و قبل مرزهای ایران دستگیر نشود. همه عزیزان مسؤول در حال تلاش هستند و در مقابل این تلاش جبهه استکبار ایستادند و نگذاشته اند آن ها کاری انجام دهند.

 

وی در ادامه گریزی هم به دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس زد و گفت: در همین جریان دستگیری تفنگداران آمریکایی، دیدید که با وجود این که جزیره فارسی به سواحل عربی بیشتر نزدیک است تا سواحل ما و نیروهای نظامی آن ها نیز در نزدیکی محل دستگیری حضور داشتند اما دل و جرأت درگیری و جسارت آن را ندارند و قدرت ارتش، سپاه، بسیج و خودکفایی دفاعی جمهوری اسلامی نمی گذارد کاری انجام دهند.

 

حاجی زاده رویکرد اصلی غرب را براندازی اسلام و انقلاب دانست و تأکید کرد: رییس جمهور محترم ما امتیازات فراوانی به آن ها داده و سعی کرده به نحوی نظر آن ها را جلب کند و تا حدی پیش رفته که گفت: «پیام عاشورا پیام مذاکره است»، در حالی که ما 1400 سال چیز دیگری شنیده بودیم اما آن ها دست از سر ما بر نمی دارند و به کمتر از نابودی نظام و انقلاب ما قائل نیستند کما این که در دیگر کشورها هم همین را نشان دادند./820/202/ب1

ارسال نظرات