۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۳۱۶۹۰۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

مردم در انتخاب نامزدها محقق باشند نه مقلد/ رسانه‌ها مردم را در انتخاب اصلح یاری کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مردم باید در انتخاب نامزدهای اصلح، محقق باشند نه مقلد، گفت: در این زمینه رسانه‌ها رسالت دارند با روشن‌گری و آگاهی بخشی مردم را در انتخاب افراد اصلح یاری کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر دوشنبه در نشست «رسانه و حضور حداکثری» که با حضور اعضای سازمان بسیج رسانه استان برگزار شد، اظهار کرد: باید مردم در زمان انتخابات، کارآمدی نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را مدنظر قرار داده و رأی هوشمندانه دهند.

 

وی اضافه کرد: در این عرصه رسانه‌ها به عنوان پیکر جامعه باید در حیطه کاری خود تمام ابعاد و مسائل جامعه را در نظر گرفته و بستر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی را فراهم کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به ویژگی‌های نماینده خوب و اصلح، افزود: نماینده مجلس باید به اندازه‌ای توانمند باشد که بتواند بستر رشد اقتصادی را فراهم و پایه‌های فرهنگی و اقتدار نظام را تقویت کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: اگر مردم در زمان برگزاری انتخابات، افراد کارآمد و ناکارآمد را تشخیص ندهند، جامعه با مشکلات جدی مواجه می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه برای نجات جامعه از سقوط و عقب‌ماندگی باید در گزینش مدیران و مسؤولان دقت لازم صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در انتخابات باید کارآمدی افراد در نظر گرفته شده و مردم به جای مقلد بودن محقق باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش رسانه‌ها برای معرفی و اطلاع‌رسانی به مردم درزمینه ویژگی‌های نماینده اصلح، گفت: رسالت رسانه‌ها در فصل انتخابات همانند عبور از پل صراط است، بنابراین باید مراقب ظرافت و حساسیت کار و انتشار مطالب و اطلاع‌رسانی درست به مردم باشند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: رسانه‌ها باید با روشن گری و آگاهی بخشی و تحلیل درست موضوعات در ایام انتخابات، کمک کنند مردم در انتخاب‌هایشان محقق باشند نه مقلد.

 

وی با بیان اینکه نقش رسانه در هدایت افکار عمومی جامعه بسیار حساس است، اظهار کرد: رسانه به مثابه چشم، گوش، زبان، دست و پای جامعه است به همین دلیل باید درد مردم را شناخته، آن‌ها را برجسته کرده به مسؤولان معرفی کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه البته انتخابات در ایران گزینش افراد اصلح از میان صالحان و خوب‌تر از میان خوب‌ها است، خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی هنگام برگزاری انتخابات افراد خوب و بد را انتخاب نمی‌کنیم، بلکه انتخاب بین افراد خوب و خوب‌تر است از این جهت باید به شایسته‌سالاری و انتخاب بهترین‌ها توجه کرد.

 

به گفته وی تمام کسانی که با تأیید شورای نگهبان وارد گود انتخابات شده‌اند انسان‌های شایسته هستند که از این میان باید افرادی که شایستگی بیشتری دارند انتخاب شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: ضایع کردن اصول، فربه کردن فروع، پس زدن انسان‌های فاضل و بالا بردن انسان‌های ناکارآمد چهار آفتی است که سبب سقوط دولت‌ها و نظام‌ها می‌شود ازاین‌رو ما باید تلاش کنیم در دام این آفت‌ها گرفتار نشویم.

 

وی با بیان اینکه جامعه‌ای می‌تواند رشد کند که به مقدسات و محکمات توجه داشته باشد، اظهار کرد: در انتخابات با اصول سروکار داریم بر این اساس باید افرادی را برگزینیم که بستر رشد و توسعه بیش از پیش کشور را فراهم کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات