۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۳۱۷۲۹۳
استاد حوزه و دانشگاه:

شورای نگهبان بدون حب و بغض به بررسی صلاحیت ها پرداخته است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بر اساس قانون صلاحیت علمی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری باید برای کاندیدها احراز شود، گفت: بررسی های شورای نگهبان نشان می دهد قدرت استنباط و استدلال در مسائل فقهی در برخی از کاندیداها وجود نداشته است.
حجت الاسلام محمود رضا قاسمي

حجت الاسلام محمود رضا قاسمی استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که شورای نگهبان برای هیچ شخصی تفاوت قائل نمی شود حتی اگر منتسب به امام راحل باشد، گفت: بر اساس قانون صلاحیت علمی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری باید برای کاندیدها احراز شود.

 

وی افزود: قانون صلاحیت افراد را منوط به امتحان کتبی و یا شفاهی نکرده است، اما اختیار احراز صلاحیت را برای اعضای شورای نگهبان در نظر گرفته است.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که برخی از کاندیداها مجموعه تصاویر و صوت کلاس ها و مدارک خود را برای شورای نگهبان ارسال کردند، گفت: بررسی های شورای نگهبان نشان می دهد که قدرت استنباط و استدلال در برخی از کاندیداها وجود نداشته است.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا(س) با اشاره به این که برخی کاندیداها دارای سابقه تدریس و کتب بودند، اما قدرت رد یا تأیید مباحث با اجتهاد و استنباط را نداشتند، افزود: شورای نگهبان تمام تلاش خود را برای بررسی صحیح وضعیت علمی افراد کرده است.

 

وی با اشاره به این که عدم حضور افراد در آزمون اجتهاد سبب رد صلاحیت افراد نشده است، گفت: به فرموده امام راحل شورای نگهبان فصل الخطاب است، از این رو باید مورد توجه همه قرار گیرد و افراد به تصمیمات آن پایبند باشند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که شورای نگهبان بدون حب و بغض به بررسی صلاحیت ها پرداخته است، گفت: برخی کاندیداها مانند امام جمعه موقت تهران نیز برای کاندیداتوری مجلس خبرگان رهبری مورد تأیید قرار نگرفت، از این رو ادعای جناحی عمل کردن از سوی شورای نگهبان مورد قبول نیست.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به تأیید برخی از کاندیداها بدون حضور در آزمون، گفت: این افراد یا در دوره های قبل تأیید شده و یا سال ها در حوزه تدریس کرده اند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا(س) با بیان این که منصفانه نگاه کردن به عملکرد شورای نگهبان، حکایت از عملکرد مناسب این نهاد دارد، گفت: برخی افراد که دارای صلاحیت علمی بودند، اما در فتنه 88 بودند نشان دادند اصل نظام را قبول ندارند، از این رو انتظاری نیست که از سوی شورای نگهبان مورد تأیید قرار گیرد./1307/303/ب3

ارسال نظرات