۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۳۱۷۴۶۸
آیت الله نمازی:

شرکت در انتخابات فریضه‌ای سیاسی الهی است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری به اهمیت برگزاری انتخابات و حضور تمام آحاد ملت در این آزمایش الهی اشاره کرد و گفت: حضور با بصیرت و آگاهی و انتخاب بهترین‌ها وظیفه و تکلیف امت است و شرکت در انتخابات یک فریضه سیاسی الهی است.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و عضو مجلس خبرگان، شب گذشته در جمع مردم نجف‌آباد، با اشاره به دو اصل رهبری و امت به عنوان پایه و اساس ساختار اسلام گفت: هر یک از این دو پایه بدون دیگری باعث ایجاد تزلزل در جامعه اسلامی است، همانند دوران حکومت حضرت علی(ع) که بدون پشتوانه ملت بود و امتی که بدون امام باشد در همه حال مورد تعرض مستکبرین است.

 

وی درباره امت واحد اسلامی یکی از دو رکن سربلندی امت اسلام افزود: آنچه به عنوان حزب در کشور فعالیت‌ می‌کنند تنها در قرآن به عنوان حزب الله بیان شده و در اسلام حزب و گروه معنایی ندارد ولی اگر این احزاب در مجموعه امت اسلامی فعالیت کنند همانند هیات‌های مذهبی که همه تحت لوای یک پرچم هستند، و تحت پیروی از ولایت و امت باشند، باعث پیشرفت جامعه خواهد شد.

 

رهبری و امت، دو رکن اساسی جامعه اسلامی است

آیت الله نمازی درباره رکن رهبری جامعه اسلامی نیز بیان داشت: امروز انقلاب به برکت ولایت فقیه نه تنها مرزهای کشورهای اسلامی بلکه جهان را فتح کرده به خصوص استقبال جوانان اروپایی که رهبری با درایت در دو نامه جداگانه آنها را تشویق به آشنایی با اسلام کردند و این آمادگی در گرایش جوانان به سمت اسلام هر روز بیشتر می‌شود.

 

وی با اشاره به این برداشت که گروهی اشتباهات و سوء استفاده های دولتمردان را به پای اصل نظام و انقلاب می‌گذارند، تصریح کرد: انقلاب ایران نسخه بدل حکومت مهدوی است و اگر اشتباه یا سوء مدیریتی وجود دارد، نباید به پای اصل نظام و انقلاب گذاشته شود و این شجره طیبه انقلاب مجانی به دست ما نرسیده است و کسانی که در این انقلاب سوء استفاده یا خیانت کنند،‌خون شهدا آنان را رسوا خواهد کرد.

 

حضور تمام عیار ملت باید خیال خام دشمنان را باطل کند

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره اهمیت حضور همه آحاد مردم در انتخابات با بیان یکی از فرمایشات امام که فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است، افزود: در سایه قدرت حکومت اسلامی است که می‌توان احکام الهی را اجرا کرد و راه پاسداری از این نظام حضور تمام عیار ملت در عرصه دفاع از انقلاب است و امروز ملت در برابر دو آزمایش بزرگ قرار گرفته، مجلس و خبرگان.

 

وی در ادامه بیان داشت: حضور با بصیرت و آگاهی و انتخاب بهترین‌ها وظیفه و تکلیف امت است و شرکت در انتخابات یک فریضه سیاسی الهی است و نوع وجوبش عینی است و برای آحاد ملت که واجد شرایط هستند، باید شرکت کنند که حتی حضور حداکثری نیز خیال خام دشمنان و استکبار را دلخوش می‌کند که همان حداقل نیز می‌توانند پیاده نظام ما باشند.

 

آیت الله نمازی با اشاره به آیه «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ تَراهُمْ رُکَّعاً سُجَّداً» درباره نشانه‌های امت اسلامی افزود: اولین نشانه دولت اسلامی، استکبار ستیزی است«أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ» و توحید هیچ گاه با حب استکبار قابل جمع نیست.

 

وی در ادامه تصریح کرد:‌ سازش با آمریکا و استکبار جهانی که گروهی ساده لوحانه در فکر آن هستند، خلاف تفکر توحیدی است و یکی از مباحث مهم سیاسی قرآن، بحث استکبارشناسی است که متاسفانه یکی از خلاءهای جامعه است که در این زمینه بسیار کم کار شده است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان فرمایشاتی از رهبر معظم انقلاب درباره رابطه ایران با آمریکا تأکید کرد: رهبری بارها در فرمایشات خود تأکید کرده اند که آمریکا قابل اعتماد نیست و حتی بعد از اجرای برجام نیز از شیطنت‌های خود دست بر نمی‌دارد و مواردی چون موشک‌‌های بالستیک، یا مبارزه با تروریسم را مطرح برای مقابله با ایران مطرح می‌کند.

 

وی یکی از موارد حائز اهمیت در بحث استکبارستیزی را مربوط به سفرای ایران برشمرد و گفت: سفرا خط مقدم این انقلاب در خارج از مرزها هستند و باید افرادی به کشورهای اروپایی اعزام شوند، که استکبارشناس باشند و تمام ر‌اه‌های نفوذ دشمنان را شناسند.

 

وی با بیان آیه «وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً» تصریح کرد: از خطراتی که استقلال و اقتدار و مصالح جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، ارتباط و پیوند با استکبار است و جبهه استکبار همیشه به دنبال نفوذ در جامعه اسلامی است و همان گونه که در آیات الهی تأکید شده است، باید برای همیشه کینه مستکبرین در دل مؤمنین وجود داشته باشد.

 

اخلاق انتخاباتی همان بروز اخلاق توحیدی در نامزدها است

آیت الله نمازی خصیصه دوم جامعه اسلامی را اخلاق توحید بیان داشت و افزود: اخلاق توحیدی بیشترین نمودش در زمان انتخابات و دوران تبلیغات کاندیداها است که گروهی گمان می‌کنند با توهین،‌تحقیر و تضعیف دیگران می‌توانند آرای بالاتری به دست آورند و در اخلاق انتخاباتی باید تجربیات و بیان طرح‌ها و برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد نه سرکوب کردن رقیق مقابل.

 

وی از دیگر علائم ونشانه‌های جامعه اسلامی را اهل بندگی خدا بودن بیان کرد و گفت: « تَراهُمْ رُکَّعاً سُجَّداً» امت نبوی هیچ گاه برای کاسبی عبادت نمی کند همان گونه که حضرت علی(ع) می فرماید، تو را شایسته بندگی دیدم و با اخلاص عبادت می‌کنند و باید درتمام زمینه ها به خصوص خدمت به خلق، خالصانه انجام وظیفه کرد./1306/202/ب2

ارسال نظرات