۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۳۱۷۵۵۶
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

ایجاد تردید نسبت به اصول انقلاب و تغییر باورهای مردم خطرناک‌ترین شیوه نفوذ

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه فرهنگ عاشورا، مهدویت و نظام ولایت فقیه را سه عامل مهم ایستادگی ملت ایران در مقابل استکبار جهانی دانست و گفت: خطرناک‌ترین نوع نفوذ دشمن در حوزه فرهنگی و نفوذ در افکار عمومی ملت و تغییر باورها از طریق ایجاد تردیدها نسبت به اصول صورت می‌گیرد.
نفوذ آمريکا

غلامعلی کریمی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با مهم‌ترین ابعاد نفوذ دشمن و بررسی شیوه های نفوذ، گفت: مهم‌ترین و خطرناک‌ترین نوع نفوذ دشمن در حوزه فرهنگی و نفوذ در افکار عمومی ملت و تغییر باورها صورت می گیرد.

 

وی ادامه داد: دشمن و صهیونیسم جهانی امروز سه عامل را به عنوان قدرت اسلام و تشیع برای مقابله با ظلم و ستم‌های دستگاه استکبار جهانی می‌داند که منافع نظام سلطه را به خطر می‌اندازد، نخستین آن ها فرهنگ عاشورا و «هیهات من الذله» است و فهمیده که ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد.

 

کارشناس مسائل سیاسی افزود: مهدویت عامل مهم دیگر است که همواره امید را در شیعه و مظلومان جهان زنده نگاه می دارد و مظلومان جهان با اعتقاد به مهدویت و منجی آخرالزمان ناملایمات  و سختی ها را تحمل می کنند و در برابر زورگویان عالم سر خم نمی‌کنند.

 

کریمی اظهار داشت: زعامت و مرجعیت شیعه و حاکمیت سیاسی آن که همان ولایت فقیه است، عامل مهم سوم و سد محکم اسلام و مسلمانان در برابر قدرت‌های شیطانی و مستکبران جهانی است، ولایت فقیه همان نظام سیاسی تشیع است و تنها شامل یک فرد نمی شود، بلکه یک نفر در راس به عنوان رهبر و ولی فقیه قرار می گیرد.

 

ایجاد و حفظ موجودیت اسراییل تنها بخشی از برنامه های صهیونیزم جهانی است

وی در ادامه گفت: صهییونیزم شامل همه افراد و گروه های آشکار و مخفی برای از بین بردن واقعیت اسلام و حاکم کردن افکار شیطانی بر همه مردم جهان است و تنها به یهودیان اختصاص ندارد و بوجود آوردن اسراییل و حمایت از موجودیت آن تنها بخشی از فعالیت ها و وظایف صهیونیسم جهانی است، حتی بسیاری از به ظاهر مسلمانان در واقع صهیونیست هستند و اهداف استکبار جهانی را دنبال می کنند.

 

استاد دانشگاه ابراز داشت: صهیونیزم جهانی می داند که ملت ایران مسلمان است و باید افکار مردم را نسبت به واقعیات اسلام و از جمله سه عامل ذکر شده شامل، فرهنگ عاشورا، مهدویت و ولایت فقیه دچار تردید کند تا بتواند فرهنگ خود را در زندگی مردم ایران وارد کند، وقتی تردیدها در اذهان مردم نسبت به اصول اسلامی شکل گرفت، آن وقت است که مستکبرین می توانند افکار مردم را تغییر دهند.

 

کریمی گفت: فعالیت شبکه های مختلف ماهواره ای به صورت خزنده و بسیار با دقت و برنامه ریزی شده  و با هزینه های مالی گزاف در جهت ایجاد شک و تردید در اذهان مردم است و برای همین هم شاهد هستیم که با وجود شرایط بد اقتصادی در غرب، هر روز به بودجه های این شبکه ها افزوده می شود، آن ها فهمیده اند که تنها راه غلبه بر جمهوری اسلامی نفوذ در افکار و فرهنگ مردم ایران است و باید ملت را از درون تهی کنند.

 

وی در پایان ابراز داشت: به عنوان مثالی تاریخی می توان به ترویج بهاییت در ایران اشاره کرد که در جهت مبارزه با مهدویت و گرفتن روح امید تشیع انجام شد، در بهاییت انگلیسی ها می خواستند به مردم القا کنند که امام زمان(عج) به دنیا آمد و از دنیا رفت و دیگر امیدی نداشته باشید. /869/302/ب2

ارسال نظرات