۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۳۱۷۶۲۲
نماینده سابق ولی فقیه در سپاه استان یزد:

برداشتن صرف تحریم‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی، دادن ابتکار عمل به دشمن است

خبرگزاری رسا - حجت‌الاسلام رحمانی با بیان این‌که ما دقیقاً در میدان جنگ اقتصادی هستیم، گفت: هنر یک دولت این است که هرجا دشمن فشار آورد، مشکل آن‌جا را حل کند؛ اما اگر به جای حل مشکلات اقتصادی، فقط به فکر برداشتن تحریم‌ها باشیم، با این کار ابتکار عمل را به دشمن خواهیم داد.
حجت‌الاسلام رحماني، رييس دفتر امام جمعه يزد
حجت‌الاسلام رحمانی، رییس دفتر امام جمعه یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، «فتنه» را شرایط پیچیده و مبهم توصیف کرد و گفت: در فتنه یک‌مرتبه با بلندشدن گرد و غبار قوه تشخیص برای انسان سخت می‌شود. در این شرایط دید کم است و دشمن از این فضای مبهم استفاده می‌کند.
 
وی افزود: فرد باید با آگاهی، روشن‌ضمیری، دقت، تیزهوشی و مشورت با افراد مطلع و علمای بصیر شرایطی پیش‌آمده در فتنه را تحلیل کند، تا مثل دوستان نادان آلت دست دشمن نشود.
 
نماینده سابق ولی فقیه در سپاه استان یزد «اختلاف‌افکنی» در عرصه‌های مختلف را یکی دیگر از راه‌های «فتنه‌‌انگیری» دشمنان برشمرد و خاطرنشان کرد: انگلستان یکی از کشورهای کهنه‌کارِ اختلاف‌افکنی در کشورهای اسلامی است؛ انگلیس فرقه‌های وهابیت و بهائیت را درست کرد و به جان مسلمانان انداخت؛ حتی امروز تجربیاتش را در اختیار صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها می‌گذارد که نمونه‌هایش را در منطقه می‌بینیم.
 
وی در ادامه به خاطره‌ای از اختلاف‌افکنی انگلیسی‌ها اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب سفیر انگلستان به یزد آمده بود تا آثار باستانی را ببیند. مترجم از او پرسید شما انگلیسی‌ها در اختلاف‌افکنی استادید، چطور اختلاف می‌اندازید؟ سفیر انگلستان گفته بود صبر کنید تا به شما بگویم. دو نفر نابینا در ورودی مسجد جامع ایستاده بودند و گدایی می‌کردند، این سفیر رفت و گف (مثلا) من یک بیست‌تومانی به یکی از شما می‌دهم، بروید بین خودتان تقسیم کنید. همین را می‌گوید و پولی نمی‌دهد، بعد از بازدید موقع خروج می‌بینند آن دو نابینا به جان هم افتاده‌اند و دارند همدیگر را می‌زنند. او فقط با یک وعدۀ پوچ دو نفر را به جان هم انداخته بود.
 
حجت‌الاسلام رحمانی افزود: اگر فهم اجتماعی سیاسی و بصیرت دینی نداشته باشیم، مانند یک انسان نابینایی خواهیم بود که دشمن این‌گونه از ما سوء استفاده می‌کند.
 
وی در ادامه با بیان این‌که «ما دقیقاً در میدان جنگ اقتصادی هستیم»، ابراز داشت: دشمن ابتدا از راه جنگ نظامی وارد شد، وقتی دید به نتیجه نمی‌رسد، تحریم‌های اقتصادی را آغاز کرد. هنر یک دولت این است که هرجا دشمن فشار آورد، مشکل آن‌جا را حل کند؛ اما اگر به جای حل مشکلات اقتصادی، فقط به فکر برداشتن تحریم‌ها باشیم، با این کار ابتکار عمل را به دشمن خواهیم داد و او پدر ما را درمی‌آورد.
 
مشاور امور روحانیون استاندار سابق یزد «فتنه اقتصادی» را دقیقاً مانند «فتنه سیاسی» توصیف کرد و افزود: دشمن در فتنه اقتصادی هم از عوامل داخلی استفاده می‌کند تا نفوذ کند؛ روی بعضی از ثروتمندان و فعالان اقتصاد کار می‌کند و در گوششان وسوسه می‌کند. نخبگان ما را دلسرد می‌کند. وعده ‌و وعید می‌دهد و آن‌ها را به خارج از ایران هدایت می‌کند.
 
وی با اشاره به هشدارهای اقتصادیِ رهبر معظم انقلاب به دولت‌های‌ مختلف، گفت: ایشان به اقتصاد داخلی و پیریزی مبانیِ اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی به نفت تأکید می‌کنند. وقتی اقتصاد تک‌محصولی شد، نتیجه‌اش همین چیزهایی است که می‌بینید؛ رهبری بارها فرمودند من آرزو می‌کنم روزی درِ چاه‌های نفت بسته شود. ما باید به جای تکیه به نفت به مغز تکیه کنیم. بحمدالله فکر جوان ایرانی خیلی باز است و استعدادهای بالایی داریم.
 
حجت‌الاسلام رحمانی تصریح کرد: دشمن ما می‌داند که انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب فرهنگی است و به این نتیجه رسیده است که این انقلاب ریشه عمیق اعتقادی و فرهنگی دارد؛ به‌ خاطر همین پیش از هر چیز دیگری به فکر خشکاندنِ ریشه‌های اعتقادی و فرهنگی ماست؛ بنابراین در مسائل فرهنگی باید مراقب تبعات جنگ نرم غیرمحسوس دشمن باشیم.
 
وی در پایان با اشاره به سخنان امام(ره) که دشمن برای امروز و فردا برنامه‌ریزی نمی‌کند، بلکه برای پنجاه سال آینده برنامه‌ریزی می‌کند، بیان داشت: باید هر روز بیدار و در هر موضوعی از جمله انتخابات مواظب دشمن باشیم، به فرمایش رهبری یکی از جاهایی که دشمنان می‌خواهند نفوذ کنند مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان است. آقا فرمودند در قضیه برجام دقت کنید و دشمن که از راه‌های دیگر نتوانست نفوذ کند، اکنون می‌خواهد از طریق مجلس به ویژه مجلس خبرگان نفوذ کند./845/302/ب2
ارسال نظرات