۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۳۱۷۶۶۸
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان:

نسبت به مواضع هاشمی انتقاد جدی دارم/ نباید فضای جامعه را با برخی رفتارها متشنج کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان تشتت و اختلاف را عامل عقب ماندگی کشور توصیف و تاکید کرد: آقای هاشمی خدمات زیادی به انقلاب داشتند ولی این اواخر موضع خودش نسبت به نظام و انقلاب را صریح و شفاف اعلام نکرد و بنده نسبت به ایشان و مواضع شان انتقاد دارم.
آيت الله طه محمدي حجت الاسلام والمسلمين غياث الدين طه محمدي، نماينده ولي فقيه و امام جمعه همدان آيت الله غياث الدين طه محمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در جلسه تبیین مواضع خبرگان رهبری که در مسجد مدرسه علمیه آخوند(ره) برگزار شد با اشاره به سوابق انقلابی خود ابراز داشت: برزگان حوزه های علمیه زحمات زیادی برای انقلاب کشیده اند، بنده در واقعه سال 42 مدرسه فیضیه حاضر و شاهد حمله کماندوهای رژیم طاغوت به طلاب فیضیه بودم.
 
وی در ادامه با بیان این نکته که هیچ خطری مانند تحجر اسلام را تهدید نکرده است، گفت: در جنگ صفین اگر ماجرای قرآن به نیزه کردن توسط معاویه مطرح نمی شد در دنیا اسلام ناب گسترده شده بود و ریشه استکبار در جهان برچیده می شد.
 
آیت الله محمدی به دوران مبارزه با رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: از زمان رحلت آیت الله بروجردی حرمت روحانیت هم توسط رژیم شکسته شد و هجمه های فراوانی علیه روحانیت انجام شد که در این مسیر بسیاری از طلاب و روحانیون از جمله خود بنده طعم شکنجه و زندان رزیم طاغوت را چشیده اند.
 
وی ادامه داد: بعد از آغاز نهضت امام خمینی در سال 42 و تبعید ایشان به دلیل فعالیت های مبارزاتی همواره در حال جابجایی بودم و این حالت اضطراب فراوانی را ایجاد می کرد تا جایی تا 15سال هرگاه زنگ خانه به صدا در می آمد گمان می کردم که ساواک برای دستگیری من آمده است.
 
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری آغاز انقلاب را شروعی برای فعالیت جهادی در منطقه توصیف کرد و گفت: بعد از انقلاب به فعالیت در منطقه همدان مشغول شدم و در دو جبهه امامت جمعه و پیگیری امور جبهه ها فعالیت کردم و باب آشنایی بنده با شهید حسین همدانی در آن زمان باز شد که بنده برای بردن اقلام مردمی به جبهه رفته بودم.
 
وی با اشاره به گرایش سیاسی خود خاطرنشان کرد: بنده گرایش و وابستگی به جریانات و احزاب سیاسی نداشته و ندارم و همواره در مسیر پیروی از منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب حرکت می کنم.
 
امام جمعه همدان به ارتباط میان حوزه و دانشگاه و انتظار مجامع دانشگاهی استان همدان از حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: یکی از وظائف حوزه های علمیه اثرگذاری بر مجامع علمی است در استان همدان چند صد استاد دانشگاه داریم که انتظارشان از حوزه علمیه بسیار بالا است و این وظیفه حوزه های علمیه را بسیار سنگین کرده است.
 
وی به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره حضور همه اقشار در انتخابات اشاره کرد و گفت: ما باید با همه اقشار و افراد بدون در نظر گرفتن جناح و حزب آنها تعامل کنیم و معیار انقلابی بودن افراد است و نباید به گونه رفتار شود که افراد از انقلاب و نظام اسلامی رویگردان شوند.
 
نماینده ولی فقیه در استان همدان اتخاذ مواضع تند نسبت به عملکرد دولت را نادرست برشمرد و افزود: بسیاری از افراد هستند که مواضع تندی نسبت به برخی عملکردها اتخاذ کردند که نه تنها فایده ای نداشت بلکه برای خودشان نیز گران تمام شد اما بنده آتشم را نسبت به دولت تند نکردم ولی انتقادات جدی به دولت دارم.
 
وی تشتت و اختلاف را عامل عقب ماندگی کشور توصیف کرد و اظهار داشت: آقای هاشمی خدمات زیادی به انقلاب داشتند ولی این اواخر موضع خودش نسبت به نظام و انقلاب را صریح و شفاف اعلام نکرد و بنده نسبت به ایشان و مواضع شان انتقاد دارم.
 
امام جمعه همدان در ادامه یادآور شد: موضع گیری آقای هاشمی نسبت به شورای نگهبان را نمی پسندم اما برخی انتظار دارند که بنده پشت تریبون برخی افراد را به باد دشنام بگیرم تا خوشایند عده ای باشد اما مسلک و مرام امام و رهبری چنین اقتضایی دارد و این رفتار به غیر از خسران، تفرقه و اختلاف چیزی به همراه ندارد.
 
وی خدامحوری را رمز سعادت انسان معرفی کرد و گفت: برخی تلاش داشتند که بنده را نسبت به جناحی متمایل کنند ولی من دین خود را این قیمت ها نمی فروشم اما اعتقاد دارم که می بایست چتر فراجناحی بر سر همه مردم بگستریم و ملاک انتخاب را تقوای الهی قرار دهیم./979/پ202/ج
ارسال نظرات