۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۳۱۷۹۸۷
مدیر حوزه های علمیه لرستان خبر داد؛

مدارس علمیه برادران لرستان آماده پذیرش 300 طلبه جدیدالورود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان گفت: مدارس علمیه برادران لرستان به مناسبت سال تحصیلی جدید آماده پذیرش 300 طلبه جدیدالورود هستند.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: پذیرش طلبه به مناسبت سال تحصیلی جدید در مدارس علمیه لرستان از نمیه دوم اسفند آغاز می شود.

 

وی افزود: داوطلبان می توانند به صورت حضوری و با مراجعه به معاونت آموزش و یا با مراجعه به سایت حوزه نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

 

حجت الاسلام مبلغی استقبال جوانان لرستانی را از حوزه های علمیه بسیار چشمگیر دانست و عنوان کرد: هر سال بیش از یک هزار نفر داوطلب ورود به حوزه های علمیه در استان داریم.

 

وی با اشاره به مراحل پذیرش و شرایط پذیرش طلبه بیان کرد: از بین داوطلبان 300 نفر به عنوان طلبه جدیدالورود در مدارس پذیرش می شود.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان تصریح کرد: داوطلبان پس از موفقیت در آزمون کتبی و کسب نمره قبولی در مصاحبه ورودی جذب مدارس علمیه می شوند.

 

تحصیل یک هزار و 700 طلبه در مدارس علمیه برادران لرستان

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به تحصیل یک هزار و 700 طلبه لرستانی در مدارس علمیه استان خاطرنشان کرد: این تعداد طلبه در سطح یک و دو حوزوی مشغول تحصیل هستند.

 

وی با بیان این که هم اکنون 13 مدرسه علمیه برادران در لرستان مشغول فعالیت هستند، گفت: از این تعداد مدرسه چهار مدرسه در سطح دو و بقیه مدارس در سطح یک مشغول فعالیت در حوزه دین هستند.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که مدارس علمیه کمالیه خرم آباد، مدرسه علمیه کوهدشت، نورآباد و بروجرد در سطح دو مشغول فعالیت هستند، افزود: مدرسه علمیه بروجرد در سطح یک و دو فعالیت می کند./9459/302/ب1

ارسال نظرات