۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۳۱۸۰۲۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

ولایت پذیری شاخص ترین ویژگی سیره عملی حضرت فاطمه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در زمان حیات پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز به معنای واقعی ولایت مدار بود و هیچ گاه سکوت و یا فریادی غیر از ندای پیامبر(ص) بر نمی آورد.
ايام فاطميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) برگزار شد، ولایت مداری را مهم ترین شاخصه های و ویژگی های آن بانوی نمونه اسلام دانست و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) مصداق اتم و اکمل ولایت مداری و پیروی از ولی امر بودند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که ولایت مداری رتبه و مرتبه دارد، افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) در ولایت پذیری از بالاترین رتبه برخوردار بوده است.

 

وی با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا(س) در زمان حیات پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز به معنای واقعی ولایت مدار بود و هیچ گاه سکوت و یا فریادی غیر از ندای پیامبر(ص) بر نمی آورد، خاطرنشان کرد: پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و در زمان امیرمؤمنان (ع) نیز تنها در نقش سرباز ولایت نقش آفرینی می کردند.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که با بررسی تاریخ، حضرت زهرا(س) هم در قول و هم در عمل به عنوان یک چهره پر فروغ الگوی ولایت مداری به شمار می روند، تصریح کرد: آن بانوی نمونه اسلام هم زمان شناس و هم دشمن شناس خوبی بودند و در مقاطع حساس آن دوران با موضع گیری خود با تمام توان از ولایت دفاع کردند.

 

وی به نقش زن درجامعه اشاره کرد و با بیان این که حضور زن همواره زمینه رشد و شکوفایی مرد را فراهم می کند، افزود: خانه‌ای که در آن دختر نباشد، صفا، لطف و محبت در حد کافی نیست و حتی امام حسین(ع) نیز در تکریم مقام زن فرمودند«من آن خانه‌ای را دوست دارم که در آن سکینه و رباب باشد.»

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که خانواده‌هایی که فرزند دختر دارند گویا خداوند نعمتش را به آن‌ها تمام کرده است، ادامه داد: متأسفانه به دلیل وجود دیدگاه منفوری ‏که در دوران جاهلیت وجود داشت، اعراب جاهلیت در آن دوران دخترانشان را زنده به گور می‌کردند و دین اسلام این افکار انحرافی را از بین برد.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مادران پاکدامن فرزندان عفیف و صالح تحویل جامعه اسلامی خواهند داد، به نقش مادران پاکدامن در تربیت فرزندانی صالح اشاره کرد و ادامه داد: اگر خانواده ها می خواهند فرزندانی همچون امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر تربیت کنند باید معارف و مفاهیم الهی را در تربیت فرزندان خود به کار گیرند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شهدای گرانقدر ما در دامن مادران پاکدامن تربیت شدند، تصریح کرد: شهدا که با نثار خون پاکشان در راه حفظ میهن اسلامی به درجه رفیع شهادت دست یافتند مادرانی پاکدامن و فاطمی داشتند.

 

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که زنان جامعه اسلامی الگویی جزء حضرت فاطمه(س) ندارند، تصریح کرد: سیره این بانوی ارزشمند اسلام همانند چراغی راه صحیح زندگی کردن را به زنان نشان می دهد.

 

وی با بیان این که خانواده‌ها به ویژه بانوان باید از تجمل‌گرایی دوری کنند و ائمه اطهار(ع) را الگوی زندگی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: متأسفانه زندگی خانواده‌های امروزی تنها به تشریفات و تجملات خلاصه شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، حفظ عفاف و حجاب برای زن را الزامی دانست و با بیان این که کرامت و ارزش وجودی زن با عفاف و حجاب حفظ می شود، گفت: اگر زنی بخواهد غیر از دستورات الهی گام بردارد به یقین جزای سختی در انتظار او خواهد بود.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز ماهواره‌ها درس بدحجابی، بی‌حجابی، بی‌حیایی به نسل جوان ما می‌دهند، افزود: امروز بانوان محجبه به عنوان مسؤولان حجاب در جامعه اسلامی وظیفه دارند درس عفت و حیاء را به دختران جامعه بیاموزند.

 

وی، حضرت فاطمه زهرا(س) را بهترین الگو برای بانوان جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: زنان جامعه امروز ما باید در همه عرصه های فردی و اجتماعی این بانوی ارزشمند جهان اسلام را الگوی عملی خود قرار دهند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت زهرا(س) امام خویش را به خوبی شناخت و هم در گفتار و هم در عمل پای ولایت ماند، بیان داشت: آن بانوی نمونه اسلام جان خود را در راه اثبات ولایت و حمایت از آن فدا کرد و مظلومانه به شهادت رسید.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، سیره فاطمی را مهم ترین نیاز جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: باید سیره عملی آن حضرت در همه بخش های جامعه تبیین و ترویج شود، تا شاهد رشد و تعالی روز افزون جامعه دینی باشیم.

 

وی به مسأله عفاف و حجاب در سیره حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و با تأکید براین که این مسأله مهم همواره مورد توجه و تأکید دخت نبی مکرم اسلام(ص) بود، گفت: سیره حضرت فاطمه(س) در مقوله حجاب یک الگوی مناسبی برای بانوان جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام صادقی همچنین به نقش بانوان در نهضت انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: پشتیبانی مادران و همسران رزمندگان اسلام در هشت دفاع مقدس نیز موجب پیروزی رزمندگان در جنگ تحمیلی شد./950/202/ب1

ارسال نظرات