۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۳۱۸۱۷۶
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

کنترل فرزندان در فضای مجازی نیازمند اعتمادسازی از سوی والدین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدی فخر با بیان اینکه کنترل فرزندان در فضای مجازی نیازمند اعتمادسازی از سوی والدین است، گفت: اگر فرزندان نسبت به پدر و مادر خود اعتماد نداشته باشند، قطعا گریزان خواهند بود و حرف والدین بر آنها اثری نخواهد گذاشت.
فضاي مجازي

حجت الاسلام غلامحسین محمدی فخر، نماینده طلاب و فضلای استان خوزستان در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ایام فاطمیه را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله(عج) و تمام محبین اهلبیت(ع) تسلیت عرض کرد و در پیرامون حضور جوانان و نوجوانان در فضاهای مجازی بیان کرد: در خانواده والدین از قدرت بیشتری برخوردار هستند، بنابراین باید به گونه ای در خانواده رفتار کنند که فرزندانشان آنها را باور داشته باشند و برای حرف‌های آنها ارزش قائل باشند.

 

وی با بیان اینکه چیزی که یک فرزند باید نسبت به والدین خود کسب کند، اعتماد آنها است، تصریح کرد: اگر فرزندان نسبت به پدر و مادر خود اعتماد نداشته باشند، قطعا گریزان خواهند بود و حرف والدین بر آنها اثری نخواهد گذاشت.

 

حجت االاسلام محمدی فخر اضافه کرد: مهم‌ترین کاری که والدین باید نسبت به فرزندان خود انجام دهند بحث اعتماد سازی است، اگر فرزندان اعتماد پیدا کردند به این می توان گفت «نقش مدیریتی و راهبردی اولیاء بر روی فرزندان».

 

وی با اشاره به اینکه نظارت بر فعالیت های فرزندان امر بسیار مهمی است، اظهار کرد: والدین باید دوستان فرزندان خود را بشناسند و رفت و آمد آنها را رصد کنند و آن را به حال خودش رها نکنند، این یک بعد حیاتی است که والدین باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

 

نماینده طلاب و فضلای استان خوزستان افزود: در واقع والدین باید در خانه فضایی سالمی را به وجود آورند که فرزندان خود را به این فضا وابسته کنند و احساس نیاز به خانواده را همیشه در خودشان حس کنند و نیازی به پناه بردن به فضای مجازی نداشته باشند.

 

حجت الاسلام محمدی فخر با بیان این‌که کنار گذاشتن و استفاده نکردن از فضاهای مجازی و اینترنتی به صورت کامل امر صحیحی نیست، گفت: به هر حال در دوره ای زندگی می کنیم که به این امکانات نیاز است ولی نباید این را هم فراموش کرد که این تکنولوژی مضرات خودش را هم دارد.

 

وی ادامه داد: فضای مجازی مانند اقیانوسی است که با ورود در آن و عدم رعایت تعادل در استفاده از این فضاهای مجازی قطعا در آن غرق خواهیم شد؛ بنابراین اگر والدین اجازه استفاده از فضاهای مجازی را به فرزندان خود می‌دهند باید سعی کنند بر فعالیت های آنها نظارت داشته باشند.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه در پایان با طرح این سؤال که فرق بین جنگ نرم با سخت چیست؟، تصریح کرد: جنگ نرم یعنی همین فضاهای مجازی و اینترنتی، بنابراین افرادی که بیشتر در این فضاها هستند قطعا در تیررس بیشتری قرار خواهند گرفت و اگر مواظب نباشند و تعادل را رعایت نکنند از لحاظ روحی و روانی ضربه خواهند خورد./875/302/ب2

ارسال نظرات