۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۳۱۹۶۴۱
استاد حوزه علمیه قم:

جهان بینی و بصیرت تعالی بخش زندگی انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اگر مربیان پرورشی به جایی نرسیدند نمی توانند دیگران را به جایی برسانند، گفت: اگر انسان به کمال نرسد نمی تواند مکمل باشد و تا مربی به جهان بینی و بصیرت نرسد نمی تواند دست دانش آموزان را بگیرد.
حجت الاسلام اردشير لاريجاني، استاد حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عباس اردشیر لاریجانی، استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم گرامیداشت روز امور تربیتی و همایش تجلیل از پیشکسوتان پرورشی شهرستان آمل، اظهار داشت: آن کسی که ماتریالیست فکر می کند و اسلامی حرف می زند مربی موفقی نخواهد بود و اگر مربی را مظهر انبیا می دانیم باید رهرو راه انبیای الهی باشیم که در امر تربیت چه دستوراتی دادند.


وی تصریح کرد: مربی وظیفه تربیت را برعهده دارد و همین نشان از سرمایه است که به فعلیت برسد و انسان مانند نهال رو به کمال است و باید به رویش برسد که اگر پرورش نباشد رویش هم وجود ندارد.


حجت الاسلام اردشیر لاریجانی افزود: انبیای الهی برای تربیت، تزکیه، تحقیق و تحقق آمدند و همان آن ها عالم ربانی را می پرورانند و دین اسلام هم می خواهد عالم ربانی و عالم عامل را پرورش دهد. 


استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: همانند دریا باید سرمایه ای به نام در و گوهر داشته باشیم که از خود دریا است و ما بی سرمایه نیستیم و آن فطرت در جهان بینی الهی انسان و جامعه فطرت و طبیعت است و بعضی ها بحر علوم و دریا می شوند که همه چیز از خود دارند. 


وی خاطرنشان کرد: اگر مربیان پرورشی به جایی نرسیدند نمی توانند دیگران را به جایی برسانند که اگر انسان به کمال نرسد نمی تواند مکمل باشد و تا مربی به جهان بینی و بصیرت نرسد نمی تواند دست دانش آموزان را بگیرد که در غیر این صورت عمل او به ثمر است.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید به ماهیت وجودی خودش راه پیدا کرده و به جهانیت وجودی شناخته تا به روش های تربیتی توجه شود، گفت: مربیان پرورشی باید این نکته را به دانش آموزان متذکر شوند که دنیا و عقبی حق است و برای دنیای خودشان تلاش کرده و برای عقبی سرمایه ای وجودی داشته باشد تا بکوشیم هم دنیا و هم عقبی را آباد کنیم. 


حمید محمد نسب مدیر آموزش و پرورش آمل نیز در این مراسم، گفت: برای معماری نسل سوم انقلاب و تداوم نسل چهارم باید برنامه ریزی داشته باشیم و برای استمرار انقلاب اسلامی نیازمند کادرسازی هستیم که باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری و پشت سر ایشان حرکت کنیم. 


وی خاطرنشان کرد: هیچ مدیری که سمت دارد نمی تواند بگوید من دین خود را به انقلاب ادا کردم و نباید کسی چنین تفکری داشته باشد و کسانی امروز دین خود را به انقلاب ادا کردند، شهیدان هستند. 


مدیر آموزش و پرورش آمل تصریح کرد: مربیان پرورشی در مدارس پیامبران تربیت هستند و نیاز است تفکر جدید را در دل دانش آموزان پرورش دهند و حضور روحانیت در محیط مدارس یک اصل است که ضرورت دارد به این امر مهم و اساسی توجه ویژه ای صورت گیرد./1314/202/ب1

ارسال نظرات