۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۳۲۰۳۶۶
آیت الله نوری همدانی:

دولت در مقابله با بدحجابی پیشگام شود/ انتقاد از عدم نظارت بر بازار

خبرگزاری رسا - حضرت آیت الله نوری ‌همدانی از دولتمردان و وزارت خانه ها خواست در مقابله با بدحجابی پیشگام شوند و از این که نظارتی بر بازار وجود ندارد به شدت انتقاد کرد.
آيت الله نوري همداني  آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار ریییس و اعضای اتاق اصناف ایران با تأکید بر حفظ نظام اسلامی و انقلاب اظهار داشت: چیزی که مسلم است مسأله انقلاب است؛ قبل از انقلاب در ایران همانند کشورهای اسلامی امروز استکبار و استبداد حاکم بود ولی  بحمدالله انقلابی به وقوعی پیوست که مبانی ضد دینی را از بین برده و اسلام را معرفی کرد.

 

وی ادامه داد: هدف همه ما حفظ اسلام و موازین انقلاب است؛ بنابراین در کلیات با هم صحبتی نداریم و مشکلی هم نیست؛ اما در برخی موضوعات نیاز به تذکر وجود دارد؛ به عنوان نمونه در موضوع اقتصاد شکی نیست که مردم از جهت معیشت ناراحت هستند و شکی در کمبودها نیست، بیکاری و مضیقه اقتصادی واقعیت است که باید اصلاح شود.

 

حضرت آیت الله نوری ‌همدانی تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای اروپایی هر جنسی که تولید می شود، قیمت آن در کل کشور یکسان است اما در ایران نظارتی بر قیمت ها نیست؛ به همین خاطر قیمت در روستاها و شهرها فرق دارد؛ واقعا مسؤول کیست؟ چرا یک زائر در مشهد باید شبی چهارصدهزار تومان بدهد هرچند از خدمات اصناف در کشور هم نباید غافل شد.

 

وی در ادامه با تأکید بر لزوم حفظ موازین و ارزش های انقلابی در تمامی عرصه ها، خاطرنشان کرد: ظاهرا درایران یک فرهنگ است که قیمت ها روزبه روز گران تر شود ولی در برخی کشور ها یک کالا ده سال به یک قیمت است؛ بنابراین برای این کار باید قیمت هایی را معین کرد و نظارت ویژه هم توسط دولت هم بر کالا و هم خدمات شکل بگیرد.

 

استاد برجسته درس خارج تأکید کرد: همه باید پاسدار نظام اسلامی ایران باشند؛ باید جلوی قاچاق را گرفت، باید ریشه مواد مخدر کنده شود؛ بخش قابل توجهی از بدحجابی و بی حجابی مربوط به این است که لباس های ضد دینی را وارد می کنند؛ دولت و وزارت خانه ها باید در امر مقابله با بدحجابی پیشگام شوند و برخورد جدی کنند و باید قوانین درست شود؛ صحبت کردن بدون عمل فایده چندانی ندارد.

 

وی افزود: ما چند سال است که می گوییم دیرکرد حرام و ربا است ولی باز هم گرفته می شود؛ این انقلاب ارزش ها، برکات وث مراتی فراوانی دارد و بنابراین نباید منتظر کسی بود تا جامعه ما درست کند؛ همانگونه که جلوی دشمنان در بحث نظامی ایستاده ایم باید جلوی بداخلاقی ها را هم بگیریم./1330/پ202/ج

ارسال نظرات