۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۸
کد خبر: ۳۲۰۴۷۳
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

آیت الله واعظ طبسی آستان قدس رضوی را متحول کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله واعظ طبسی یکی از شخصیت های علمی حوزه علمیه خراسان و مشهد مقدس بودند، گفت: ایشان از بزرگانی همانند حضرت امام استفاده کردند و به عنوان شخصیتی علمی مطرح بودند.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي آيت الله رجبي

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سوابق علمی و انقلابی مرحوم آیت الله واعظ طبسی گفت: مرحوم آیت الله طبسی از شخصیت های علمی و مبارزاتی قبل از انقلاب بودند و در دفاع از حضرت امام(ره) از دوران پیش از انقلاب فعال بودند.


وی افزود: آیت الله واعظ طبسی از یاران دیرین رهبر معظم انقلاب در مبارزات قبل از انقلاب بودند و پس از پیروزی انقلاب نیز به دلیل شناخت و اعتمادی که حضرت امام به ایشان داشتند به تولیت آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا منصوب شدند.


قائم مقام مؤسسه علمی و آموزشی امام خمینی(ره) با بیان این که آیت الله واعظ طبسی یکی از شخصیت های علمی حوزه علمیه خراسان و مشهد مقدس بودند، اظهار داشت: ایشان از بزرگانی همانند حضرت امام استفاده کردند و به عنوان شخصیتی علمی مطرح بودند.


وی ادامه داد: در جنبه مبارزاتی نیز ایشان در دوران قبل از نهضت از فعالان خراسان بودند و با بزرگانی دیگر همچون شهید هاشمی نژاد و رهبر معظم انقلاب مبارزانی پرکار و شجاع بودند، به همین جهت ایشان از یاران دیرین رهبری بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به خدمات آیت الله واعظ طبسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی ابراز داشت: شاهد این بودیم که از نظر توسعه، کیفیت، نظام مند بودن فعالیت ها، رشد فعالیت های فرهنگی و عمرانی آستان قدس و رشد و شکوفایی اقدامات دیگری که اقتضای آستان قدس بود انصافا ایشان یکی از موفق ترین چهره هایی است که در این حوزه عمل کردند.


وی عنوان کرد: فعالیت ها بسیار گسترده تر از آنچه دیگران می دانند صورت گرفته است، صرفا فعالیت ها به صورت تعمیراتی نبوده بلکه ایشان آستان قدس را از نظر فرهنگی متحول کردند؛ ایشان در توسعه مرکز پژوهش ها و کتابخانه آستان نقش داشتند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کتاب های متعددی وابسته به آستان در مشهد مقدس وجود دارد که ایشان آن ها را ارتقا دادند، آیت الله واعظ طبسی در توسعه و بالا بردن فعالیت های آستان قدس با رعایت ضوابط قانونی و شرعی تلاش بسیاری کردند؛ ایشان در صحنه بین الملل نیز این بارگاه ملکوتی را معرفی کردند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات