۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۳۲۰۹۲۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

مرور زندگی شهدا نجات بخش جامعه است/ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، راه مقابله با توطئه‌های دشمن

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که استمرار نظام جمهوری اسلامی ثمره خون شهدا است، گفت: مرور زندگی شهدا نجات بخش اجتماع بشری است.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درخرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در دیدار کارکنان بنیاد شهید لرستان که به مناسبت روز شهید در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: شهدا سرمایه معنوی جامعه هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با گرامیداشت روز شهید، بیان کرد: روز شهید روز نکوداشت ارزش‌ها و فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ ارزش‌ها و فرهنگ زندگی است.

 

وی در ادامه ایمان، خداپرستی، مقاومت، ایستادگی، ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی، ولایت‌مداری و دین‌باوری را از جمله ارزش های فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد.

 

وی با بیان این که جهاد و شهادت مایه سربلندی و نجات زندگی بشر است، خاطرنشان کرد: مرور زندگی شهدا و توجه به آرمان های شهدا نجات بخش اجتماع بشری خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر الگوگیری از فرهنگ شهادت و ارزش های این فرهنگ، اظهار داشت: خداپرستی، مقاومت در برابر ظالم، ایستادگی، ظلم ستیزی، دین باوری از ارزش های نهفته در فرهنگ شهادت است.

 

وی با بیان این که بنیاد شهید با پاک ترین خون ها شکل گرفته است، عنوان کرد: ارزش های فرهنگ ایثار و شهادت باید از سوی این نهاد مقدس حفظ و نشر داده شود و ثمرات و ارزش های فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان بازگو شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه تصریح کرد: از فراموش شدن ثمرات و ارزش های فرهنگ ایثار و شهادت باید جلوگیری شود و این امر با انتقال این فرهنگ به نسل جوان و آینده امکان پذیر است.

 

وی از آثار شهدا به عنوان گنجینه های نظام یاد کرد و اظهار داشت: این آثار باید جمع آوری و در قالب کتاب هایی تدوین شود و گفته های شهدا به کتاب های درسی و دانشگاهی ورود پیدا کند.

 

کارهای فرهنگی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت صورت گیرد

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر این که کارهای فرهنگی باید بر محور شهدا صورت گیرد، عنوان کرد: در و دیوار شهر باید به یاد و نام شهدا مزین باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به این که استکبار جهانی امروز به دنبال کمرنگ کردن ارزش های ایثار و شهادت است، عنوان کرد: در سایه ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت باید با دسیسه های فرهنگی دشمن مقابله کرد.

 

امام جمعه خرم آباد جلوگیری از ترویج فرهنگ تجمل گرایی، رفاه طلبی، غرب گرایی، و تعامل با غرب در کشور اسلامی را از جمله راه های مقابله با تهاجم فرهنگی عنوان کرد./9451/202/ب1

ارسال نظرات