۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۳۲۰۹۹۳
سرپرست بنیاد شهید استان اصفهان خبر داد؛

تشکیل شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در استان اصفهان

خبرگزاری رسا ـ سردار کریمی با اشاره به گذشت 3 سال از نام گذاری 22 اسفند به عنوان روز شهید گفت: شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور تشکیل شد و پس از آن با ابلاغ رییس جمهور در استان اصفهان با ریاست استاندار و دبیری بنیاد شهید تشکیل شد.
بزرگ‌ترين دغدغه بنياد شهيد اشتغال فرزندان شاهد است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار عبدالله کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و فرارسیدن روز 22 اسفند ماه، سالروز گرامیداشت شهدا و تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام(ره) گفت: شهادت مردن و از بین رفتن نیست، انسان با شهادت در حقیقت تفسیر می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: انسان با شهادت رتبه و مقام و منزلت بالایی را برای خود کسب می‌کند، شهید انسانی است انقلاب کننده، شهادت تحول‌گر درون انسان‌ها است و شهادت است که انسان را به کمال و سعادت ابدی می‌رساند.

 

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به نام‌گذاری 22 اسفند ماه به عنوان روز شهدا، اظهار کرد: از نام‌گذاری این روز 3 سال می‌گذرد ولی هنوز به صورت کامل و درست به مردم معرفی نشده است، در سال اول تنها 17 درصد مردم با این رو آشنا بودند و امیدواریم اصحاب رسانه به خوبی در زمینه اطلاع رسانی و معرفی این روز تلاش کنند.

 

کریمی از تشکیل شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور خبرداد و تصریح کرد: این شورا برای نخستین بار در تهران و به ریاست رییس جمهور تشکیل شد، پس از آ نبه تمام استانداران ابلاغ شد که در استان اصفهان نیز به ریاست استاندار محترم و دبیری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، نخستین جلسه این شورا امروز برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این‌که قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تدوین شده، خاطرنشان کرد: هدف از تدیون این قانونی آشنایی ایثارگران با حقوق خود و امکان پیگیری این حقوق است که آخرین تغییرات نیز در آن ذکر شده و به انتشار رسیده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان افزود: این قانون مباحثی نظیر مسکن، اشتغال، درمان و دیگر امور ایثارگران را پیگیری می‌کند که در ماده 63 آن به صراحت تشکیل شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مطرح شده است.

 

کریمی با اشاره به شرح وظایف شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: سیاست‌گذاری در زمینه احیا، حفظ، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ جهاد و شهادت، آماده‌سازی، ساماندهی و هماهنگی در برنامه‌ریزی‌های کلان دستگاه‌ها و نهادهای متولی دولتی، به کارگیری ظرفیت‌های جامعه و کشور برای تحقق اهداف شهیدان، جانبازان و آزادگان از مهمترین وظایف این شورا است./1304/202/ب3

 

ارسال نظرات