۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۳۲۱۵۵۷
استاد حوزه علمیه قزوین:

حضرت زهرا بر اساس معرفت و شهود به مقام رفیع عبودیت حق رسید

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص) در رابطه با مقام بلند عبودیت آن بانوی بزرگوار، گفت: هنگامی که فاطمه در محراب عبادت است هزار فرشته بر او وارد می‌شوند و درود و سلام می‌فرستند؛ حضرت زهرا(س) بر اساس معرفت و شهود به مقام رفیع عبودیت حق رسیده است.
حجت الاسلام علي محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی محمدی استاد حوزه علمیه قزوین، امشب در مسجد محمدخان بیک قزوین ضمن تسلیت به مناسبت شهادت بانوی دو عالم فاطمه زهرا(س) با اشاره به فضایل و جایگاه آن حضرت گفت: در رابطه با مقام حضرت زهرا(س) همین بس که مردم مدینه نقل می‌کردند که ما هنگامی که از کنار خانه آن حضرت می‌گذشتیم می‌دیدیم که انواری از خانه این بانوی بزرگوار به بیرون ساطع می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: انسان باید قابلیت پاکی پیدا کند تا بتواند انوار آن حضرت را ببیند یعنی باید آینه شود و زنگار گناه را از دل خود بزداید تا لیاقت دیدن جمال و انوار الهی آن حضرت را در درون خودش پیدا کند.

 

حضرت زهرا بر اساس معرفت و شهود به مقام رفیع عبودیت حق رسید

این کارشناس مذهبی با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص) در رابطه با مقام بلند عبودیت آن بانوی بزرگوار اظهار کرد: هنگامی که فاطمه در محراب عبادت است هزار فرشته بر او وارد می‌شوند و درود و سلام می‌فرستند حضرت زهرا(س) بر اساس معرفت و شهود به مقام رفیع عبودیت حق رسیده است.

 

این استاد حوزوی در ادامه خاطرنشان کرد: فاطمه زهرا از بدو طفولیت به قدری روزه می‌گرفت و نماز به جا می‌آورد که زنان مدینه می‌گفتند که این عبادت‌ها از توان انسان‌های عادی بیرون است در کنار انجام تمامی امور خانوادگی و اجتماعی خود از عبادات خداوند متعال چیزی را کم نمی‌گذاشت.

 

وی درک مقام و منزلت بانوی دو عالم را مشروط به داشتن بینشی صحیح و الهی دانست و گفت: اگر انسان بینشی درست و منطقی نسبت به جایگاه آن حضرت پیدا کند و چشمان خود را با آب بصیرت و معرفت به آن حضرت بشوید درمی‌یابد که قادر نیست گوشه‌ای از جایگاه رفیع آن بانوی بزرگوار را دریابد.

 

حضرت فاطمه عاشق نماز و عبادت خداوند بود

حجت الاسلام محمدی با اشاره به نتیجه معنوی عبادت‌های حضرت فاطمه(س) تصریح کرد: این بانوی بزگوار عاشق نماز و عبادت خداوند بود و خاشعانه آن را بجا می‌آورد و نتیجه معنوی عبادت آن حضرت خدایی شدن و خدایی کردن بود از این رو جوهره نماز معراج به سوی خدا است.

 

این کارشناس دینی حضرت زهرا را کلید ملکوت آسمان‌ها و زمین دانست و افزود :حضرت زهرا مفاتح الغیب است وقتی بر سر یتیمی دست نوازش می‌کشد عرش خدا از این عمل فاطمه به حرکت در می آید و دل ملائکه خداوند شاد می شود و این بینش مدیریتی فاطمه بود که جامعه عرب را متحول و دگرگون کرد و جامعه عرب را قدرتمند ساخت.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه گفت: آن چیزی که به عرب‌ها قدرت و توان داد عشق به خدا بود که در جوهره علی و فاطمه نقش بسته بود و آن دو بزرگوار این نقش را جاودانه کرد این عنایت و توجه آن به عبادت خداوند متعال زمینه عروج انسان‌ها را به مقام بالای عبودیت فراهم کرد.

 

وی در پایان با اشاره به مضامین دعاهای آن بزرگوار در حق شیعیان افزود: عمده ترین دعای آن حضرت در مورد شیعیان این بود که خداوند به حق اولیا و انبیا و پیامبر خاتم و به حق گریه های حسن و حسین از گناهان شیعیان علی درگذرد ایشان پیش از شهادت هم به فکر آمرزش گناهان شیعیان خود است./873/202/ب3

ارسال نظرات