۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۳۲۱۶۰۳
فاطمیه (17)

تجلی سیره عملی و اخلاقی حضرت زهرا در زندگی شیعیان

خبرگزار رسا ـ سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که منش شیعیان حضرت زهرا(س) منش نبوی و فاطمی است، گفت: شیعیان حضرت زهرا(س) سیره عملی و اخلاقی آن حضرت را در زندگی خود متجلی می کنند.
شهادت حضرت زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فاطمی نسب پیش از ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) در جمع دانش آموزان با بیان این که منش شیعیان حضرت زهرا(س) منش نبوی و فاطمی است، گفت: شیعیان حضرت زهرا(س) سیره عملی و اخلاقی حضرت زهرا(س) را در زندگی خود متجلی می کنند.


وی با تأکید بر اینکه برای زهرایی شدن باید سیره فاطمی را الگو قرار داد، گفت: رهنمودها و سیره عملی آن حضرت و امام است که می تواند ما را به زندگی همرنگ و همسو با ائمه اطهار رهنمون سازد.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در یکی از رهنمودهای خود به شیعیان می‌فرمایند که من از دنیای شما سه چیز را دوست دارم؛ اول تلاوت قرآن دوم نگاه به صورت حضرت رسول اعظم(ص) و سوم انفاق کردن در راه خدا را دوست دارم که این سه توصیه حضرت نشان می‌دهد محبان ایشان باید در این دنیا این سه کار را در طول عمر اسوه و الگوی زندگی خود قرار دهند تا زندگی آنها تجلی سیره و منش حضرت زهرا(س) شود.


حجت الاسلام فاطمی نسب ادامه داد: اینکه حضرت زهرا از این دنیا تلاوت قرآن را دوست دارد نشانه آن است که ما نیز باید به این کتاب الهی توجه ویژه ای داشته باشیم و از تلاوت آن غفلت نکنیم و روزانه با این کتاب هدایت بشری انس بیشتری داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه نگاه به صورت رسول الله(ص) را امروز می توان در مصادیق دیگری مانند نگاه به چهره عالم و نگاه به مؤمن و نیز نگاه محبت آمیز به چهره پدر و مادر جستجو کرد، گفت: امروز باید این مصادیق را به عنوان سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) در زندگی خود اجرا کنیم.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) انفاق در راه خدا را یکی از راه‌های تقرّب به خداوند عنوان کرد و یادآور شد: گذشتن از مال برای خدا می‌تواند سبب افزایش ظرفیت‌های روحی و توسعه کمالات معنوی انسان ‌شود و انسانی که بتواند در این دنیا بخشنده باشد خداوند در هنگام مرگ از گناهان او می‌گذرد و به پاس بخشندگی‌اش نسبت به سایر بندگان او را وارد بهشت می‌کند./968/پ202/ی

ارسال نظرات