۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۳۲۲۱۴۲
دبیر کاروان های راهیان نور مازندران:

اعزام 4700 مازندرانی به سرزمین های نور/ راهیان نور یک مانور عظیم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد راهیان نور سپاه کربلا از اعزام چهار هزار و 700 نفر زائران راهیان نور مازندران به سرزمین نور خبر داد و گفت: این زائران در قالب پنج کاروان به سرزمین های نور اعزام خواهند شد.
راهيان نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد بلباسی، دبیر ستاد راهیان نور سپاه کربلا امروز در جمع خبرنگاران از اعزام چهار هزار و 700 نفر زائران راهیان نور مازندران به سرزمین نور خبر داد و گفت: این زائران در قالب پنج کاروان به سرزمین های نور اعزام خواهند شد.

 

وی با اشاره به این‌که در گذشته اعزام کاروان های راهیان نور در یک بازده زمانی پایان سال از 20 اسفند تا 13 فروردین صورت می گرفت، افزود: همچنین در تابستان اعزام راهیان نور به غرب در استان کردستان و جنوب کرمانشاه، به تعداد سه هزار و 500 نفر زائر انجام شده است.

 

دبیر ستاد راهیان نور سپاه کربلا با اعلام این‌که مرحله دوم اعزام کاروان راهیان نور از 15 مهرماه شروع شد، افزود: کاروان راهیان نور دانش آموزی به تعداد 14هزار و 500 نفر دانش آموز از مازندران از نیمه مهرماه تا سی بهمن به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

 

بلباسی با اعلام این‌که تاکنون نزدیک به دو هزار نفر کاروان دانشجویی به مناطق عملیاتی اعزام شدند، تصریح کرد: اعزام کاروان راهیان نور در قالب زائران دانشجویی از هشتم اسفند آغاز شد که پیش بینی می شود این اعزام به چهار نفر افزایش یابد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود حرکت‌های راهیان نور به ویژه دانشجویی را پشتوانه ای برای نظام مقدس انقلاب اسلامی و دلگرمی مقام عظمای ولایت دانست و افزود: امیدواریم دانشجویان در سال جدید با کسب معرفت و تحصیل علم، با تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت به تقویت روحیه جهادی و انقلابی بپردازند و در فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اثر گذاری بیش از پیش داشته باشند.

 

دبیر کاروان های راهیان نور مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که راهیان نور نقش فرصتی برای ترویج آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس است، افزود: مقام معظم رهبری درباره راهیان ‌نور می‌فرمایند نباید اجازه دهیم حماسه دفاع مقدس دچار فراموشی شود.

 

بلباسی، برنامه فرهنگی راهیان نور را بهترین ابزار برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: هر چه فرهنگ و آرمان های دفاع مقدس در جامعه ما بیشتر نهادینه شود به حتم آثار هجمه های فرهنگی دشمن نیز در کشور کاهش خواهد یافت.

 

وی بیان داشت: اثر گذاری فرهنگی راهیان نور در ایستادگی و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب با حفظ و حراست و ترویج ارزش های دفاع مقدس در جامعه محقق می شود.

 

دبیر ستاد راهیان نور مازندران با اشاره به این که راهیان نور یک مانور عظیم فرهنگی است و حضور وسیع ملت ایران در این حرکت مقدس و مکان‌‌های شریف جنگ روانی دشمن را پاسخ داده و خنثی می‌کند، گفت: اعزام کاروان‌‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی را دریچه‌ای برای ورود ارزش‌های دفاع مقدس به فرهنگ عامه است.

 

وی از دیگر اهداف اعزام کاروان‌های راهیان نور را آشنایی مردم به ویژه نسل جوان با افتخارات ملی و ارتقای روحیه دفاعی و مقاومت و ترویج روحیه ایثار، جهاد و شهادت در جامعه عنوان کرد.

 

بلباسی با اشاره به این که جشنواره‌ای برای انعکاس اثرات راهیان‌نور در کشور راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: سپاه کربلای مازندران در ورودی خرمشهر، دارای اردوگاهی با ظرفیت پذیرایی دو هزار نفر است که در اربعین حسینی امسال خدمات رسانی به زائران حسینی برای عزیمت به کربلا  به عنوان حلقه وصل کربلای ایران و کربلای امام حسین(ع) به نحو شایسته ای انجام شد. 

 

دبیر کاروان های راهیان نور مازندران با اشاره به این که فعالیت راهیان‌نور هر روز گسترده‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: در بحث خدمات راهیان‌نور، به سمت عتبات عالیات سوق داده شده و ظرفیت تا این حد افزایش یافته است./1317/202/ب1

ارسال نظرات