۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۳۲۲۲۶۰
کارشناس مسائل مذهبی:

انقلابی بودن مجلس خبرگان به معنای پایبندی بر اصول و آرمان‌های نظام است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی گفت: انقلابی ماندن مجلس خبرگان رهبری به معنای پایبندی به اصول نظام، آرمان‌های متعالی ولایت و پاسداری از حدود و احکام شریعت است.
مجلس خبرگان رهبري
حجت الاسلام محمدابراهیم جعفری، کارشناس مسائل مذهبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: انقلاب اسلامی بدون ولایت فقیه، ناقص و نا تمام است.
 
وی تصریح کرد: امام راحل(ره) در طرح نظریه متعالی ولایت وفقیه، تمام ابعاد و جوانب دینی و احکام صادر شده از سوی فقهای طول تاریخ، را بررسی کردند، بنابراین نظریه ولایت فقیه، برگرفته از بطن دین و آیات و روایات موثق و صحیح دین است که در صحت آن هیچ شک و شبهه‌ای نیست.
 
کارشناس مسائل مذهبی اظهار کرد: قانون اساس هر کشور، اساس مبانی فکری رژیم حاکم بر آن کشور است؛ در جمهوری اسلامی، قانون اساسی، معرف نقش کلیدی آرمان‌های انقلاب در اداره نظام است، بنابراین قرآن، روایات و در در مجموع دین اسلام، اساس مبانی تفکری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.
 
حجت الاسلام جعفری در ادامه این مطلب افزود: هر یک از اصول قانون اساسی در جایگاه خود معرف بخشی از آرمان‌های انقلاب بوده و از ارزش و از اهمیت زیادی برخوردار هستند اما اصولی که به معرفی یک نهاد انقلابی یا جایگاه یک قوه می‌پردازد، از ارزش بیشتری برخوردار است.
 
وی گفت: مجلس خبرگان رهبری بر اساس یکی از اصول مهم و در عین حال مترقی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است، این نهاد مبتنی بر لزوم اصل مشورت برای بهره‌گیری از بهترین افراد امت اسلامی برای اداره جامعه است.
 
کارشناس مسائل مذهبی تأکید کرد: مبانی تفکری مجلس خبرگان بارها از سوی پیامبر(ص) و ائمه مورد تأیید قرار گرفته است، افزون بر آیات قرآن، روایات و سیره ائمه نیز، لزوم وجود نهادی که برای انتخاب فرد صالح برای اداره جامعه تصمیم گیری کند را، ضروری کرده است.
 
حجت الاسلام جعفری در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، در سخنرانی اخیر خود بر مسأله مهم انقلابی بودن و انقلابی ماندن مجلس خبرگان تأکید کردند که این مسأله بیانگر دیدگاه عمیق ایشان در خصوص مسائل کلی جامعه است.
 
وی در ادامه این مطلب افزود: سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد، ایشان خواهان ترویج اصول اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه بوده‌اند و از ترویج اصول تفکری اسلام آمریکایی، جلوگیری کرده‌اند.
 
کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: در اصول اسلام ناب محمدی(ص) که مبانی انقلاب اسلامی نیز بر آن مبتنی است، احساس مسؤولیت جمعی مسلمانان در برابر وقایع جامعه اسلامی نقش مهمی دارد، بر خلاف اسلام آمریکایی که در آن، بر بی تفاوتی نسبت به اصول جامعه تأکید می‌شود؛ توجه به این اصل مهم در اسلام ناب محمدی(ص) و نظام اسلامی، نشان می‌دهد نهادها و سازمان‌های انقلابی همچون مجلس خبرگان نیز باید همواره بر مبانی تفکری انقلاب استوار بمانند.
 
حجت الاسلام جعفری، تصریح کرد: نهادهای مهم و تأثیر گذار انقلابی همچون مجلس خبرگان و شورای نگهبان، زیرساخت‌های فکری و عقیدتی سایر ارکان نظام را اصلاح و سازماندهی می‌کنند، وجود نهادهای نظارتی در نظام اسلامی، بیش از سایر شیوه‌های حکومتی اهمیت دارد، بنابراین انقلابی بودن و انقلابی ماندن این نهادها، به منزله حفظ روحیه انقلابی در دیگر دستگاه‌ها و نهادهای نظام است.
 
وی در پایان، گفت: در اینکه مجلس خبرگان انقلابی است و اهداف و آرمان‌های آن نیز با اصول انقلاب هماهنگ است شکی نیست؛ انقلابی ماندن این نهاد مهم، به معنای پایبندی به اصول نظام، آرمان‌های متعالی ولایت و پاسداری از حدود و احکام شریعت است./868/302/ب1
ارسال نظرات