۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۳۲۲۳۴۶
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر:

وقف موجب کاهش فاصله‌‌ طبقاتی در جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر گفت: عمل به سنت حسنه و خداپسندانه وقف موجب کاهش فاصله طبقاتی در جامعه می شود.
وقف

علی احمدزاده، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که تراکم ثروت، سرمایه‌های مادّی و امکانات رفاهی عده‌ای موجب جدایی آنان از جامعه می شود، اظهار داشت: وقف این سرمایه را از طبقه ثروتمند جامعه به طبقه‌های فقیر جامعه منتقل می‌کند و فقیران جامعه را نیز از امکانات رفاهی و مادّی بهره‌مند می‌سازد.


احمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن در اهر گفت: بیش از یک هزار نفر در شهرستان اهر، در کلاس‌های حفظ قرآن‌کریم شرکت کرده‌اند، در آزمون شفاهی، محفوظات داوطلبان در چهار بخش، حُسن حفظ، تجوید، وقف و ابتدا صوت و لحن مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد.


وی از نقش مهم و ارزشمند امامزادگان در ارتقای شاخص‌سازی فرهنگی در سراسر شهرستان اهر خبر داد و خاطرنشان کرد: نقش امامزادگان در شکل‌گیری و شاخص‌سازی فرهنگی بی‌بدیل است، علاوه بر آن بقاع متبرّکه همواره به‌ عنوان نمادی برای اجرای فرهنگ دینی مورد توجه بوده‌اند.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر یادآور شد: با توجه به اینکه در جریان زلزله سال 91 ارسباران، بیشتر مساجد اعم از روستایی و شهری واقع در شهرستان اهر آسیب دیده و نیاز به تعمیر دارد، اعتبارات اختصاص یافته برای تعمیر مساجد آسیب دیده کافی نبوده و نیاز به اعتبارات بیشتری است که امیدواریم مسئولان در این زمینه عنایت ویژه‌ای داشته باشند.


احمدزاده خاطرنشان کرد: امسال نیز بنای دو امامزاده واقع در شهرستان اهر به لحاظ فرسوده بودن بازسازی شده است و در آینده نسبت به تعمیرات بنای سایر امامزادگان نیز اقدام خواهد شد. مراسم تحویل سال 94 نیز در امام زاده سید علی(ع) اهر با قرائت ادعیه، سخنرانی امام جمعه شهرستان، دعای تحویل سال و پخش پیام مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی شده است.


وی با اشاره به برگزاری سوگواره یاس نبوی در ایام پایانی سال، برنامه‌های تدارک دیده شده در ایاّم نوروز را برگزاری طرح‌های آرامش بهاری با حضور پنج تن از روحانیان بومی و یک مبلغ اعزامی از قم جهت پاسخ‌گویی به مسایل شرعی، وقف، مشاوره و... عنوان کرد./935/302/ب2

ارسال نظرات