۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۳۲۲۵۶۹
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری:

ظرفیت‌ انسان‌ها در بهره‌مندی از معارف قرآن متفاوت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که قرآن مانند یک اقیانوس است که هرکس به اندازه ظرفیت وجودی خود از آن بهره منده می شود، گفت: انس با قرآن زندگی انسان را به بینه و آیتی برای بشریت تبدیل می کند.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدمهدي ميرباقري رئيس فرهنگستان علوم اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری، استاد حوزه علمیه قم شامگاه امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به این که قرآن مانند یک اقیانوس است که هرکس به اندازه ظرفیت وجودی خود از آن بهره منده می شود، گفت: انس با قرآن زندگی انسان را به بینه و آیتی برای بشریت تبدیل می کند.


وی افزود: قرآن سفره بی کران نعمات الهی است که در برابر انسان گسترانده شده و این انسان است که با انس با این کتاب یا ورق زدن آن و یا با تلاوت آن ظرف وجودی خود را سیراب می کند.


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام سجاد (ع) درباره با فضیلت ترین اعمال تصریح کرد: امام سجاد(ع) می فرمایند«کسی که قرآن را باز می کند و می خواند و آن را به پایان می رساند و هر گاه وارد تلاوت قرآن می شود آن را به پایان خواهد رساند.


حجت الاسلام میرباقری درباره فضایل وارد شده درباره قرائت قرآن کریم اظهار کرد: فضیلت های زیادی برای کسی که قرآن را ختم می کند یا اینکه هر کلمه آن چه اندازه حسنه در پی دارد، وجود دارد که البته هر انسان به اندازه ظرفیت خود از معارف قرآنی بهره بند می شود یعنی این ظرفیت وجود دارد که انسان به این اندازه از قرآن متنعم شود.


وی نعمت قرآن را بالاترین نعمت الهی برای انسان عنوان کرد و گفت: کسی که قرآن به او داده شده اگر احساس کند کسی که غیر از قرآن به او داده شده نعمت بهتری دارد، دچار اشتباه شده است و کسی که قرآن به او داده شده بالاترین نعمت را به دست آورده است.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که خداوند به هر کسی لطف داشته باشد او را بر سر سفره قرآن می نشاند، یادآور شد: بر اساس روایات، کسی نیست که بر سر سفره قرآن بنشیند مگر این که یا هدایت و معرفتی بر او اضافه می شود یا نقص و گمراهی ای از او برداشته شود و این اوج برکت و بهره مندی انسان از انس با قرآن است و قرآن در جهان هستی تنها کتابی است که چنین خاصیتی برای انسان دارد./968/پ202/ی

ارسال نظرات