۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۳۲۲۸۲۵
امام جمعه عجب شیر:

اقتصاد مقاومتی راهکار اصلی مقابله با بحران‌ها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شربیانی با تأکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی با شعار محقق نمی شود، گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی راهکار اصلی مقابله با بحران‌های اقتصادی در جامعه است.
اقتصاد مقاومتي

حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل مسؤولان، راهکار مقابله با تحریم ها و ایجاد رونق تولید داخلی است.

 


وی با تأکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی با شعار محقق نمی شود، گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی راهکار اصلی مقابله با بحران‌های اقتصادی در جامعه است. چندین سال است که رهبر معظم انقلاب هر سال را با نامی مزین می فرمایند و امسال را نیز سال «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» نامگذاری کردند تا اقتصادی مقاومتی در عمل تحقق یابد.

 


حجت الاسلام شربیانی، ادامه داد: نامگذاری امسال پیامی برای همه افرادی است که دلسوز نظام بوده و به دنبال رفع مشکلات اقتصادی کشور هستند؛ مسؤولان باید در حوزه اقتصاد مقاومتی، به صورت عملی وارد شوند و اقدام صحیح و مناسب داشته باشند و تنها نباید به عملکردهای ستادی اکتفا کنند.

 


امام جمعه عجب شیر، ادامه داد: برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی، باید دست در دست هم گذاشته و به صورت عملی، اقدام های لازم را انجام دهیم، نباید اقتصاد مقاومتی تنها در بنرها و پارچه نوشته ها خلاصه شود، چنانکه متأسفانه پیش از این شاهد اقدام جدی و عملی در این حوزه نبوده ایم.

 


وی با اشاره به این‌که ذخایر عظیم انرژی و معادن بی شمار کشور در کنار توانمندی بالای ملت ایران، تصریح کرد: با اقتصاد مقاومتی می توان به جنگ بیکاری و رکود رفت، گرانی را مهار، در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی و فرصت های بسیاری برای کشور ایجاد و از آن ها استفاده کرد.

 


حجت الاسلام شربیانی در پایان با اشاره به این‌که تأکید چند باره رهبر معظم انقلاب بر مسائل اقتصادی و تکیه بر توان داخلی نشان از ضرورت توجه به اقتصاد درون‌زا دارد، گفت: اقتصادی که متکی به اقتصاد بیگانه باشد، از اراده ملی خارج خواهد شد./935/302/ب1

ارسال نظرات