۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۳۲۲۸۷۴
در حرم مطهر حضرت معصومه تبیین شد؛

صله رحم منحصر به دید و بازدید نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که قطع صله رحم جایز نیست، گفت: صله رحم منحصر به دید و بازدید نیست بلکه از سوی دیگر مانند نامه، تلفن و امثال آن نیز محقق می شود.
عيد ديدني و صله رحم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود اکبری، استاد حوزه علمیه قم امروز در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به این که قطع صله رحم به هیچ وجه جایز نیست، گفت: اما صله رحم تنها با دید و بازدید محقق نمی شود بلکه راه های دیگری نیز برای تحقق صله رحم وجود دارد.

وی افزود: ارحام به کسانی گفته می شود که خویشاوند نسبی انسان هستند و انسان به دلیل همین نسبت نسبی نمی تواند ارتباط خود را با آنها قطع کند و به جای آوردن صله رحم برای ارحام در دستورات شرعی واجب است.


استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: خویشاوندان رحمی خویشاوندانی هستند که آن قدر نسب آنها از انسان دور نباشد که عرفا از ارحام شمرده نشوند.


حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که قطع رحم به طور کلی حرام بوده و در زندگی انسان تبعات زیادی از جمله کوتاهی عمر و از بین رفتن برکت را به دنبال دارد، اظهار کرد: ولی صله رحم منحصر در دید و بازدید نیست بلکه از طرق دیگر از مانند تلفن، نامه و امثال آن نیز محقق می شود.


وی با تأکید بر این که البته این موضوع به آن معنا نیست که فرزندان یا اعضای خانواده می توانند تلفن و نامه را جایگزین دید و بازدید کنند، افزود: در شرایطی که انسان امکان دید و بازدید برایش فراهم نیست می تواند از این روش ها برای به جای آوردن صله رحم استفاده کند اما برای همیشه نمی توان این روش را جایگزین دید و بازدید کرد به خصوص در مورد پدر و مادر که حقوق زیادی بر گردن ما دارند.


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر یادآور شد: سالروز ولادت حضرت زهرا(س) بهترین فرصت برای به جای آوردن صله رحم است و بهتر است در این روزهای مبارک عید و سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اگر ارتباط خود را با یکی از ارحام قطع کرده ایم با او آشتی کرده و با این کار زمینه افزایش برکت را در سال مزین به نام حضرت زهرا(س) در زندگی خود فراهم کرده و سبک زندگی فاطمی را به صورت عملی در زندگی خود پیاده کنیم./968/پ202/س

ارسال نظرات