۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۳۲۳۰۴۴
امام جمعه عجب شیر:

حضرت زهرا الگوی مردان و زنان در ولایتمداری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه عجب شیر با اشاره به این‌که آغاز سال مصادف با میلاد با سعادت حضرت زهرای اطهر (س) بود، گفت: برای بانوان و حتی آقایان در تمام طول تاریخ بشر، الگویی شایسته تر و بهتر از حضرت زهرا(س) وجود ندارد.
حجت الاسلام محمود شربياني، امام جمعه عجب‌شير

حجت الاسلام محمود شربیانی امام جمعه عجب شیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به این‌که آغاز سال با میلاد با سعادت حضرت زهرای اطهر (س) بود، گفت: برای بانوان و حتی آقایان در تمام طول تاریخ بشر، الگویی شایسته تر و بهتر از حضرت زهرا(س) وجود ندارد.


وی با اشاره به شخصیت سیاسی حضرت زهرا(س) افزود: عظمت شخصیت سیاسی ایشان را می توان در خطبه آن حضرت در بین مهاجر و انصار در مسجدالنبی مشاهده کرد به طوری که هیچ سیاست مداری تاکنون نتوانسته مانند آن حضرت در محفل و مجلس آنگونه با افراد محاجه کند و مطالب دقیق سیاسی را به زیبای حضرت زهرای مرضیه(س) بیان کند.


امام جمعه عجب شیر با بیان این‌که حضرت زهرا(س) در این مجلس با کمال شجاعت از حریم ولایت دفاع کردند، افزود: صیانت از حریم ولایت آموزه بزرگ حضرت زهرا هم برای مردان و هم برای زنان تا به امروز است.


حجت الاسلام شربیانی با اشاره به جدی گرفتن سبک زندگی فاطمی در عرصه جامعه، ادامه داد: روش زندگی و همسرداری آن حضرت برای بانوان الگوی بسیار ارزشمندی و دقیق برای یک زندگی موفق و ارزشمند است.


وی ادامه داد: در زمان رحلت و تدفین آن حضرت، علی (ع) گریه کرد و از خدا می خواست که روحش را بگیرد و به زهرا (س) ملحق کند که این نهایت رضایت و خشنودی امیرمؤمنان از حضرت فاطمه(س) را نشان می دهد.


امام جمعه عجب شیر با اشاره به نحوه تربیت فرزندان از سوی حضرت فاطمه(س)، گفت: زهرای مرضیه(س) چهار فرزند شامل امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، حضرت زینب (س) و ام کلثوم(س) را تربیت کرد و به جامعه تحویل داد که مثل و مانند برای آنان وجود ندارد.


وی با بیان این‌که حضرت زهرا(س) تربیت 11 امام شیعه (س) را بنیان گذاری کرد که در تاریخ بشریت بانویی با این عظمت و روش تربیتی تا کنون به دنیا نیامده است، تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی ممتازی برای همه بانوان در طول تاریخ از بدو خلقت زن تا ختم آن ها است.


حجت الاسلام شربیانی ابراز داشت: شناخت زندگی حضرت فاطمه (س) و الگوگیری از آن، جامعه را از اغلب ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی به دور نگه داشته و زمینه را برای داشتن زندگی سالم، تحکیم بنیان خانواده، مدیریت درست خانه و خانواده در امور اقتصادی و اجتماعی به منظور انجام فعالیت های روزانه فراهم می کند./854/302/ب3

ارسال نظرات