۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۳۲۳۱۸۰
معاون تهذیب حوزه های علمیه اصفهان:

حل معضلات جامعه در گرو بازگشت به دامان قرآن و اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه حل معضلات جامعه در گرو بازگشت به دامان قرآن و اهل بیت است، گفت: هر چه تمسک مردم به قرآن و اهل بیت بیشتر باشد مشکلاتشان کمتر و راهگشایی آن ها برای خروج از معضلات آسان تر خواهد بود.
قرآن و اهل بيت(ع)

حجت الاسلام سید حسین مومنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با تفاسیر انحرافی موجود در جامعه، گفت: برای آشنایی مردم با تفاسیر صحیح باید در درجه اول طلاب و روحانیان ما با تفاسیر صحیح آشنا شوند.

 

وی ادامه داد: حوزویان باید تفاسیر و روش های تفسیر را به خوبی فرا گیرند، مسابقات تفسیر قرآن کریم که در حوزه علمیه برگزار می شود فرصت بسیار خوبی برای روحانیان است تا با تفاسیر صحیح آشنا شوند و نقاط ضعف تفاسیر انحرافی را بشناسند، در این صورت می توانند در باب هدایتگری جامعه اطلاعات خود را به آحاد مردم منتقل کنند.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه اصفهان، در رابطه با نقش قرآن در ایجاد بصیرت در مردم و حل مشکلات و معضلات جامعه افزود: در حدیث ثقلین پیامبر اکرم(ص) می فرمایند که در من در میان شما دو چیز گرانبها را به امانت می گذارم، کتاب خدا و عترتم که مادامی که به آن ها متمسک شوید گمراه نمی شوید.

 

حجت الاسلام مومنی تصریح کرد: هر چه تمسک مردم به قرآن و اهل بیت بیشتر باشد مشکلاتشان کمتر است و راهگشایی آن ها برای خروج از معضلات آسان تر خواهد بود، هر چقدر جامعه ما از قرآن و اهل بیت فاصله بگیرد ممکن است در ظاهر رفاه و امکانات مادی بیشتر شود ولی در حقیقت روز به روز مشکلات بیشتر خواهد شد.

 

وی بیان داشت: در دهه 60 با اینکه در شرایط دشوار جنگ تحمیلی قرار داشتیم و مشکلات زیادی در کشور وجود داشت انس و الفت مردم با قرآن و اهل بیت بیشتر بود و در نتیجه احساس آرامش و راحتی بیشتری داشتند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه اصفهان، توضیح داد: در حال حاضر با اینکه ما در امنیت و فضای دور از جنگ و نا امنی هستیم و به ظاهر تحریم ها هم برداشته شده است ولی به دلیل فاصله گرفتن از قرآن و اهل بیت مشکلات بیشتر می شود و حل این مشکلات و معضلات هم فقط در گرو بازگشت به دامان اهل بیت و قرآن امکان پذیر است./869/302/ب1

ارسال نظرات