۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۳۲۳۳۶۲
امام جمعه چمران:

اقتصاد مقاومتی اولویت دادن به تولیدات و محصولات داخلی و بومی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چمران با اشاره به تلاش های عملی دشمنان برای تضعیف اقتصاد نظام اسلامی، اقتصاد مقاومتی را به معنی اولویت دادن به تولیدات و محصولات بومی و داخلی برشمرد.
سال اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل

حجت الاسلام سید منتصر هاشمی، امام جمعه چمران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نامگذاری سال 95 با شعار« اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان کاستی و کم کاری در این زمینه را احساس و بارها نسبت به عدم تشکیل ستاد و کمیته مرتبط با اقتصاد مقاومتی ابراز گلایه کرده اند.

امام جمعه چمران با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب با تدبیر حکیمانه اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی را خواستار شده اند، افزود: دشمن در این زمینه بصورت عملی برای تضعیف و از بین بردن اقتصاد نظام اسلامی اقدام کرده و زمان سر دادن شعار و تشکیل ستادهای ظاهری پایان یافته و اقدام عملی ضروری است.

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب جهاد و بسیج مردم و دولتمردان در راستای مبارزه با تلاش های دشمنان برای تضعیف اقتصاد نظام اسلامی را با تحقق عملی اقتصاد مقاومتی خواستار شده اند.

این مقام مسؤول با اشاره به اهمیت روحیه انقلابی در تحقق پیروزی انقلاب اسلامی و سخنرانی های رهبر معظم انقلاب درباره انقلابی بودن حوزه های علمیه و مجلس خبرگان رهبری ابرازداشت: انقلابی بودن اقتصاد نظام اسلامی به معنای صبر و استقامت بر داشته های خود، ارج نهادن به توانمندی جوانان، کارشناسان اقتصادی، تولید داخلی، استفاده و تقویت ظرفیت های داخلی کشور است.

وی در ادامه سخنان خود اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب به معنی عدم برقراری ارتباط با دیگر کشورها نبوده بلکه اولویت دادن به تولید داخلی و دفاع از محصولات بومی کشور است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چمران برقراری ارتباط با دیگر کشورها برای صدور تولیدات داخلی و ورود موارد مورد نیاز برای تقویت اقتصاد مقاومتی را ضروری دانسته و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تعامل با استکبار را خط قرمز دانسته و دولتمردان در تعامل با کشورهای استکبارگر و زروگو احتیاط کنند.

امام جمعه چمران در ادامه با اشاره به این که کشورهای استکبارگر و زروگو به هیچ وجه منفعت برای نظام اسلامی و ملت ایران را خواستار نیستند، تصریح کرد: اولویت فعالیت های اقتصادی در سال 95 اموری باشد که به تحقق استقلال اقتصادی منجر شود.

حجت الاسلام هاشمی در پایان با اشاره به صنایع پتروشیمی و نفتی استان خوزستان اظهارداشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از خام و ارزان فروشی فراورده های نفتی و پتروشیمی جلوگیری کرده و با تبدیل آنها به فراورده گامی مثبت در تحقق اقتصاد مقاومتی برداریم و با بومی سازی کالاهای مصرفی از ورود آنها جلوگیری نماییم./9456/302/ب3

ارسال نظرات