۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۳۲۳۶۲۷
کارشناس مسائل مذهبی:

از دست دادن روحیه جهادی انسان را از مسیر هدایت و نور ولایت دور می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسویان با بیان این که از دست دادن روحیه جهادی انسان را از مسیر هدایت و نور ولایت دور می کند، گفت: نفوذ یعنی چهره شرک را بزک کردن به طوری که بتواند در جامعه ادامه حیات دهد و ارزش های دنیایی و پست خود را به جای ارزش های درست و الهی جای دهد.
حجت الاسلام سيد محسن موسويان

حجت الاسلام سید محسن موسویان کارشناس مسائل مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با داشتن روحیه جهادی و استکبار ستیزی در برابر کفر، گفت: دین اسلام با نگاه پیامبر اکرم(ص) شروع شد و با نگاه پیامبر اکرم(ص) ادامه پیدا کرد، حیات شرک در نبودن جریان توحیدی است و جریان توحیدی وقتی می تواند به میدان بیاید که درتقابل با شرک باشد.

 

وی ادامه داد: در حدیث سلسله الذهب آمده "کلمه لا اله الا الله حصنی" ، اول می گوییم لا و بعد الا یعنی چیزهایی که ادعای خدایی می کنند باید کنار روند، اول باید با شرک درگیر شد تا دینداری ظهور پیدا کند، خداوند در سوره محمد به پیامبر اکرم(ص) فرموده است که اگر بخواهی چنین موضعی داشته باشی قطعا تبعاتی خواهد داشت و با تو برخوردهایی می کنند ولی تو غصه این تبعات را نخور و طلب استغفار کن تا امنیت پیدا کنی.

 

کارشناس مسائل مذهبی، افزود: استغفار حیطه ای است که انسان را از بلاهایی که می خواهد به او برسد در امنیت نگاه می دارد، وقتی انسان گناهی را مرتکب می شود استغفار سبب می شود که آثار سوء گناه به او ضربه نزند، دین و اعمال پیامبر(ص) آثار و تبعاتی دارد ولی پیامبر(ص) باید پای حرف حق خود می ایستاد و کوتاه نمی آمد تا خداوند او را امنیت می داد.

 

وی بیان داشت: تنها راه نجات پیامبراکرم(ص) روحیه جهادی او در مقابل کفر بود، در مقابل روحیه جهادی پیامبر(ص) خدا در دل کفار و مشرکان ترس انداخت، افرادی که دچار ترس می شوند، روحیه جهادی خود را از دست می دهند و به دنبال فرار هستند، به واسطه این گونه افراد فساد در زمین ایجاد می شود.

 

کارشناس مسائل مذهبی گفت: مقام معظم رهبری بارها درباره نفوذ تذکر داده اند، نفوذ یعنی چهره شرک را بزک کردن به طوری که بتواند در جامعه ادامه حیات دهد و ارزش های دنیایی و پست خود  را به جای ارزش های درست و الهی جای دهد، اگر در برابر شرک روحیه جهادی نداشته باشیم فساد در جامعه گسترش پیدا می کند.

 

حجت الاسلام موسویان توضیح داد: از دیگر تبعاتی که نداشتن روحیه جهادی ایجاد می کند این است که سبب می شود آرام آرام از مسیر اصلی و بستر هدایت و نور ولایت و انقلاب اسلامی جدا شویم، هم چنین فردی که روحیه تقابل با کفر را از دست دهد دیگر سخن حق را نمی شنود و حقیقت و بزرگی را نمی بیند.

 

وی در پایان گفت: تدبر در قرآن یعنی رسیدن به این حقیقت که در روحیه تقابل با شرک راه نجات برای ما باز می شود و کسی این نکته را می فهمد که قلب سلیم داشته باشد، اگر روحیه انقلابی را در تقابل با کفر و در مذاکره با کافران از دست دهیم آرام آرام از مسیر اصلی هدایت جدا می شویم و آرزوهای شیطانی جامعه را می گیرد./869/302/ب1

ارسال نظرات