۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۳۲۳۸۹۶
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

آغاز نام نویسی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: امسال نیز سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برگزار خواهد شد که فرآیند ‌نام نویسی آن از 14 فروردین‌ماه سال جاری آغاز شده و تا 11 اردیبهشت ماه ادامه دارد.
حجت الاسلام يونس گرجي، معاون فرهنگي اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یونس گرجی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، شامگاه پنج شنبه، در نشست خبری با اهالی رسانه و مطبوعات این استان اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه در کنار برنامه‌های فرهنگی ترویج فرهنگ قرآنی و خود قرآن است.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی که هرساله جز برنامه‌های اصلی این سازمان است، گفت: امسال نیز سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برگزار خواهد شد که فرآیند ‌نام نویسی آن از 14 فروردین‌ماه سال جاری آغاز شده و تا 11 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان این که برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی از تاریخ 11 اردیبهشت آغاز و تا 13 خردادماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا روز پایانی برگزاری مرحله شهرستانی این مسابقات نسبت به ‌نام نویسی اقدام کنند.

 

این مقام مسؤول افزود: ‌نام نویسی از طریق سایت رسمی مسابقات قرآن ایران به نشانی  www.quraniran.ir است و کسانی که به این سایت دسترسی ندارند می‌توانند از طریق ادارات تابعه اوقاف و امور خیریه اقدام به ثبت‌نام کنند.

 

وی با اشاره به این که زمان برگزاری مرحله استانی این مسابقات از 20 تیر تا 12 شهریور خواهد بود، تصریح کرد: مسابقات کشوری نیز در تاریخ 25 مهرماه تا 7 آبان برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ شامل پنج، ده و بیست جزء و حفظ کل، مدیحه‌سرایی، دعاخوانی و تلفیقی از قرائت و ترتیل برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم تنها تا مرحله استانی و رشته‌های 10 و 20 جزء تا مرحله کشوری است که این مسابقات در رده سنی بزرگسالان برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام گرجی ادامه داد: مسابقات رده‌های سنی زیر 18 سال با همکاری آموزش و پرورش که در واقع مجری اصلی مسابقات است اجرا می‌شود.

 

وی با بیان این که در سال گذشته حدود 2 هزار نفر در چهار شهرستان این استان در این مسابقات شرکت کردند، افزود: از این تعداد 200 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند و 17 نفر نیز به مسابقات کشوری رفتند که این 17 نفر در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل و معارف بودند.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ادامه بیان داشت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مبنی بر تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن کریم، اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان اقدامات خوبی انجام داد که شامل برگزاری آزمون بین 800 حافظ جزء 30 و بالاتر در تاریخ 13 اسفند سال گذشته بوده است.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر فعالیت‌ها و محافل قرآنی که هر ساله در ایام خاص چون ماه مبارک رمضان در شهرستان‌های مختلف این استان با حضور قاریان برجسته برگزار می‌شود، بیان داشت: با توجه به شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بهتر است که از قاریان کشور خودمان که بسیار توانا نیز هستند استفاده شود.

 

حجت الاسلام گرجی بیان داشت: امیدواریم بتوانیم این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم تا بتوان از خیرینی که خالصانه و فی‌سبیل‌الله اموال خود را به شکل‌های گوناگون وقف می‌کنند در جهت امور قرآنی مثل ساخت کانون‌های قرآنی استفاده شود.

 

معاون اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر موقوفه قرآنی منفعتی در این استان نداریم و همه موقوفات انتفاعی هستند، پس باید آینده‌نگر باشیم و مثل استان‌های هم‌جوار سعی کنیم با فرهنگ‌سازی به خیرین در راستای افزایش وقف قرآنی جهت دهیم./9457/202/ب2

ارسال نظرات