۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۳۲۳۹۳۹
آیت‌الله سلیمانی:

ولایت فقیه جوهره اصلی نظام و رمز پایداری انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زاهدان با بیان اینکه امام خمینی(ره) بعد از قرن‌ها، ولایت فقیه را از دل اسلام خارج و به جامعه بشری اعطا کرد، گفت: وجود ولایت فقیه جوهره اصلی حاکمیت نظام اسلامی و رمز ماندگاری، عزت و پایداری انقلاب است.
سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 20 فروردین، گفت: امامان و پیشوایان دینی، مسؤولیت هدایت امت را بر عهده دارند و از آن سو، امت نیز وظیفه دارد در هر شرایطی پشتیبان امام و ولی‌فقیه باشد.


امام جمعه زاهدان بیان کرد: رهبران دینی باید زنجیر مادیات را از پای مردم باز کنند، به آنان راه عبودیت و رسیدن به سعادت را نشان دهند، به امت عزت نفس بدهند تا خود را به بهای ناچیز دنیا نفروشند.


وی افزود: متأسفانه در جامعه، عده‌ای هستند که تحت تأثیر تفکرات غربی، ولایت فقیه را عنصری تشریفاتی تصور می‌کنند، در حالی که به نقش امام و پیشوا در میان امت آگاه نیستند و نمی‌دانند که خداوند نیز هرگز جایگاه امامان و انبیاء را تشریفاتی معرفی نفرموده است.


آیت‌الله سلیمانی با بیان اینکه ولایت فقیه، جوهره اصلی حاکمیت نظام اسلامی است، عنوان کرد: سید حسن نصرالله به عنوان رهبر حزب‌الله لبنان و عنصر افتخار آمیز جهان عرب، تمام توفیقات خود علیه رژیم غاصب صهیونیستی را مرهون قبول داشتن ولی فقیه ایران می‌داند.


وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مقام رهبری سال جدید را سال « اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل» معرفی فرمودند؛ یعنی دولت و ملت برای رفع مشکلات و تحقق اقتصاد مقاومتی، به شعار اکتفا نکنند و بصورت جهادی اقدام و عمل کنند.


امام جمعه زاهدان ادامه داد: تحقق اقتصاد مقاومتی بدون مشارکت همگانی محقق نمی‌شود، لازم است برای خودکفایی و رونق اقتصاد کشور همه اقشار پای کار باشند و همه فعالان بخش اقتصادی و تولید و کار امسال بیشتر تلاش کنند.


نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: مردم ما نشان داده‌اند که همواره تابع ولی امر مسلمین هستند و در سال گذشته دیدیم که چگونه در 22 بهمن و هفتم اسفند حماسه آفریدند؛ امیدواریم امسال نیز به زیبایی پاسخگوی این مطالبه مقام معظم رهبری باشند./831/201/ب2

ارسال نظرات