۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۳۲۳۹۷۹

بررسی راه‌کارهای اقتصاد مقاومتی در جلسه جامعه روحانیت شیراز

خبرگزاری رسا ـ در نخستین جلسه جامعه روحانیت شیراز بر ضرورت تبیین راه‌کارهای اقتصاد مقاومتی تأکید شد.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرگزاری رسا در استان فارس، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب در نخستین نشست جامعه روحانیت شیراز در سال جدید گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راه چاره و علاج مشکلاتی است که در ایران اسلامی در بعد اقتصادی مطرح است.

 

وی افزود: ما از لحاظ شرعی و قانونی سیاست‌گذاری کلان جمهوری اسلامی را بر عهده رهبر معظم انقلاب می‌دانیم و ایشان بیشتر از هر مسأله‌ای بر حل مشکلات اقتصادی تأکید داشتند و حتی کلید بسیاری از اصلاحات مسائل فرهنگی را هم در همین موضوع دانستند که وقتی مشکلات اقتصادی حل شود بر مسائل فرهنگی نیز تأثیر می‌گذارد.

 

نماینده اول مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دولت نیز در این راستا برنامه‌ریزی کرده و حضرت آقا در جمع مسؤولان دولت و مجلس بیان کردند که فرماندهی اقتصاد مقاومتی در بعد اقدام و عمل بر عهده دولت است.

وی با تأکید بر این‌که باید رهنمودهای حضرت آقا بررسی شود که اقدام عملی روحانیت در اقتصاد مقاومتی چیست، متذکر شد: در سطح استان باید با برنامه ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی همراهی شود و مراقبت کنند اهمالی صورت نگیرد و همچنین لازم است همه‌کسانی که تأثیرگذاری در جامعه دارند، در قالب‌های غیررسمی کمیته یا کارگروهی تشکیل دهند و به‌عنوان‌مثال راهکارهای عملی مشارکت روحانیت، ائمه جمعه و سایر اقشار در اقتصاد مقاومتی را در این کمیته تبیین کنند.

سیستم ربوی بانک‌ها بزرگ‌ترین مانع اقتصاد مقاومتی است

بر اساس این گزارش، در بخش دیگری از این نشست، حجت‌الاسلام‌ ابوفاضل رضوی اردکانی، ‌امام جمعه موقت شیراز گفت: در فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب اصول لازم برای شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی بیان‌شده و با توجه به این اصول، سیستم بانکی ربوی بزرگ‌ترین مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: بررسی میدانی مراکز تولیدی استان فارس از سال 60 نشان می‌دهد 80 درصد این مراکز بر اثر فشار بانک‌ها تعطیل‌ شده‌اند.

امام‌ جمعه موقت شیراز ادامه داد: بزرگ‌ترین مرکز تولید و کشت صنعت استان فارس در دشت مرغاب که «یک و یک» جزئی از آن بود زمانی 10 یا 20 میلیارد تومان وام گرفته و اکنون بانک 120 میلیارد تومان از وی مطالبه می‌کند و حتی خانه مسکونی صاحب واحد تولیدی را مصادره کرده و سه استاندار نتوانسته‌اند این مسأله را حل کنند.

این مسؤول اضافه کرد: مسأله بانک‌ها استانی نیست و در این زمینه باید نامه‌ای به رییس‌جمهور و معاونان ایشان نگاشته شود که این مشکل را حل کنند چون در شرایط فعلی تأمین نقدینگی تولید از بانک به معنای پذیرش وام با بهره‌های کذایی و سودهای آن‌چنانی و نابودی تولید است.

رضوی خاطرنشان کرد: در استان فارس نیز مسؤولان زیاد صحبت می‌کنند و شعار می‌دهند اما ضعف مدیریتی و گاه نفوذ افراد فاسد در مراکز مدیریتی سبب شده که روز به روز بیکاری و رکود اقتصادی بیشتر شود و در این راستا و برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی، ابتدا باید بانک‌ها اصلاح شوند./919/102/ب1

ارسال نظرات