۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۳۲۴۰۷۲
رییس ستاد احیای زکات استان اصفهان:

مراکز صنعتی کاشان ظرفیت قابل توجهی در بخش زکات است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد احیای زکات استان اصفهان گفت: شهرستان کاشان با حدود 200 مرکز صنعتی می تواند نقش مهمی را در جذب زکات مستحبی شهرستان کاشان و کمک به نیازمندان این شهرستان داشته باشد.
حجت الاسلام غلامحسين رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام غلامحسین رنجبر رییس ستاد زکات استان اصفهان ظهر امروز در جلسه شورای ستاد زکات شهرستان کاشان از جمع آوری 90 میلیارد ریال زکات واجب و مستجبی در استان اصفهان در سال گذشته خبرداد و گفت: با وجود ادامه مشکلات خشکسالی دراستان اصفهان و مشکلات معیشتی پرداخت زکات از سوی مردم افزایش داشته است.

 

وی رویکرد کمک مردم به نیازمندان و فقرا در کشور و در استان اصفهان رویکرد مطلوبی خواند و افزود: با وجود ادامه خشکسالی ها و مشکلات ناشی از بی آبی و خشکسالی کمک مردم به نیازمندان و فقرا نسبت به گذشته به ویژه در زمینه پرداخت زکات از رونق قابل توجهی برخور بوده است.

 

به گفته وی، با وجود حذف تشویقی زکات توسط دولت طی سه سال گذشته، درسال گذشته علیرغم خشکسالی استان اصفهان در سال گذشته بیش از 90 میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی جمع آوری شده است.

 

حجت الاسلام رنجبر پروژه های عمرانی در بخش زکات استان اصفهان سال گذشته در مقایسه با سال گذشته را اندک خواند و گفت: پیش از این 90 درصد زکات استان اصفهان در بخش پروژه های عمرانی نیازمندان هزینه می شد، اما سال گذشته کمتر از 10 درصد زکات متعلق به پروژه های عمرانی است و مابقی زکات استان به سبد و زندگی فقرا ریخته شده است.

 

وی با اشاره به پیام رهبری به شورای زکات مبنی بر این که احیای این فریضه بزرگ الهی نیاز به مجاهدت دارد گفت: برای رفع فقر و محرومیت زدایی از جامعه باید یک اقدام گسترده ای انجام شود چرا که معتقدیم در کشور منابع زیادی است که از این منابع می توان برای فقر زدایی استفاده کرد.

 

حجت الاسلام رنجبر در ادامه با اشاره به واگذاری نظارت بر جمع آوری زکات 6 استان دیگر کشور به استان اصفهان گفت: برخی از این استان اقدامات خوبی را آغاز کرده اند که می تواند به عنوان الگو در استان اصفهان نیز اجرا شود.

 

وی استفاده از تمامی صنوف و درگیرکردن صنوف با جریان فقرزادیی را یکی از اقدامات نوین در بحث زکات برخی از استان ها نام برد و افزود: معادن شن و آجرپزی ها و نانوایی در برخی از استان ها متعهد شدند تعداد تعیین شده ای کامیون شن و یا آجر را به مسکن نیازمندان اختصاص داده و سبب رحمت و برکت خدا شدند.   

 

رییس زکات استان اصفهان یادآور شد: شهرستان کاشان با حدود 200 مرکز صنعتی می تواند می تواند با اجرای این طرح و اختصاص ماهیانه یک تخته فرش و سالانه 12 تخته فرش توسط هر یک از واحدهای صنعتی فرش ماشینی در بخش زکات، بخش قابل توجهی از جهیزیه دختران خانواده های نیازمند درمنطقه کاشان را برطرف کند.

 

به گفته وی، زکات های واجب جوابگوی نیازهای خانواده های نیازمند نیست و چنانچه اراده مردمی در بخش صنعتی باشد می تواند بخش عمده ای از مشکلات نیازمندان را برطرف کند.

 

وی یکی از راه های خروج از رکود اقتصادی توجه به زکات مستحبی برای گره گشایی از کار نیازمندان اعلام کرد و گفت: صدقه باعث جلب رحمت خدا و راه گشایش و دستگیری از فقرا و نیازمندان است ، از این رو برای محرومیت زدایی نیاز به نهضت عمومی است./1307/202/ب3

 

ارسال نظرات