۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۳۲۴۴۰۷
آیت‌الله صفایی بوشهری مطرح کرد؛

ضرورت تدوین سند چشم‌انداز احیای هنرهای آیینی در استان بوشهر

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله صفایی بوشهری با تأکید بر لزوم تدوین سند چشم‌انداز احیای هنرهای آیینی در استان بوشهر، گفت: با توجه به علاقه مردم به عرصه هنر، هنرمندان با تولید آثار فاخر هنری، هنر خود را بیش‌ از پیش به مردم معرفی کنند.
آيت‌الله غلامعلي صفايي بوشهري، نماينده ولي فقيه در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، جمعی از هنرمندان بوشهر همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کردند.

 

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در این دیدار، گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در عرصه هنر است و شاهد فعالیت هنرمندان مستعدی در سطح استان بوشهر هستیم.

 

وی افزود: استان بوشهر دارای مردمی دین‌مدار و ولایت‌مدار است و برنامه‌های مختلف مذهبی به صورت آیین‌هایی با استفاده از ارزش‌های هنری ارائه می‌شود و بیانگر ظرفیت‌های بالای آیین‌های مذهبی در استان است.

 

امام‌ جمعه بوشهر با تاکید برلزوم تدوین سند چشم‌انداز احیای هنرهای آیینی در استان بوشهر، بیان کرد: با توجه به علاقه مردم به عرصه هنر، هنرمندان با تولید آثار فاخر هنری، هنر خود را بیش‌ از پیش به مردم معرفی کنند.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر لزوم حمایت مسؤولان استان بوشهر از اهالی هنر، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های هنری و آثار هنرمندان استان استقبال شود.

 

وی با اشاره به اینکه هنر جذاب‌ترین و مؤثرترین شکل ارائه محتوا به جامعه هدف است، افزود: هنر به دنبال تجلی داشته‌ها و یافته‌های هنرمندان است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه عرصه هنر استان بوشهر نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و مدون است، گفت: استان بوشهر از دیرباز دارای محیط و فضای هنرمندپرور بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه تعزیه، معماری سنتی و اشعار آیینی از جمله هنرهای قدیمی در استان بوشهر هستند، خاطرنشان کرد: تدوین سند چشم‌انداز احیای هنرهای آیینی استان بوشهر نیازمند همراهی مسؤولان است./833/102/ب1

ارسال نظرات