۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۳۲۵۱۰۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

تحصیل در حوزه علمیه توفیق بزرگ الهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا با بیان این که تحصیل در حوزه علمیه و سربازی امام زمان(عج) توفیق بالایی است که باید قدردان خداوند متعال باشیم، گفت: به حتم شیاطین و دشمنان اسلام از تصمیم داوطلبان ورود به حوزه های علمیه ناراحت و عصبانی و دوستداران اسلام ناب از این تصمیم مقدس خوشحال و راضی هستند.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقرمحمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه استان در حسینه عاشقان با اشاره به این که توفیق الهی و توکل بر خدا دو بال انسان برای رشد و تعالی است، گفت: تحصیل در حوزه های علمیه یک توفیق بزرگ الهی است که نصیب هر فردی نمی شود.

 

وی با اشاره به این که انتخاب حوزه علمیه برای تحصیل یک تصمیم مقدس است، افزود: سرنوشت افرادی که امروز در آزمون ورودی حوزه علمیه شرکت کردند با این تصمیم مقدس تعیین می شود.

 

امام جمعه نکا با بیان این که تحصیل در حوزه علمیه و سربازی امام زمان(عج) توفیق بالایی است که باید قدردان خداوند متعال باشیم، خاطرنشان کرد: به حتم شیاطین و دشمنان اسلام از این تصمیم داوطلبان ورود به حوزه های علمیه ناراحت و عصبانی و دوستداران اسلام ناب از این تصمیم مقدس خوشحال و راضی هستند.

 

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که در رحمت حوزه های علمیه برای طالبان علم وتقوا همیشه گشوده است، تصریح کرد: اگر بی علاقگی، سستی و کاهلی برای تحصیل در حوزه علمیه وجود نداشته باشد به حتم در این مسیر موفقیت بسیار خوبی کسب خواهد شد.

 

وی با بیان این که هیچ عالم و مجتهد دینی از تحصیل در حوزه های علمیه پشیمان نبوده و نیست، ادامه داد: اما به یقین در رشته های دیگر حتی از موفقیت حداکثری نیز کسب شود یک روزی حسرت تحصیل در حوزه های علوم دینی را خواهند خورد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که توفیق الهی و توکل بر خداوند متعال می تواند موجب عروج معنوی یک انسان شود، تصریح کرد: در مسیر تحصیل در حوزه علمیه علاوه بر دو فاکتور ذکر شده اگر سعی و تلاش، نظارت و برنامه ریزی صحیح حوزه و همچنین حمایت خانواده نیز باشد به حتم یک طلبه می تواند مدارج عالی را طی کند و جایگاه ارزشمندی دست یابد.

 

حجت الاسلام لائینی اخلاص و جدیت را از جمله نکات مهم و ضروری تحصیل در حوزه های علمیه دانست و افزود: باید در مسیری که پای در آن قرار دادیم جدیت داشته باشیم تا بتوانیم به مقصد نهایی برسیم.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: اگر یک طلبه در مسیری که گام برداشته از همه فرصت های به وجود آمده تنها در جهت علم آموزی و تهذیب نفس تلاش کند به حتم از این تصمیم خود هیچ گاه پشیمان نخواهد شد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، عزت و عظمت و گسترش فرهنگ ناب دینی در کشور را مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدای عزیز دانست و تصریح کرد: شهدا با خون پاک خود به کشورمان عزت، عظمت، اقتدار و بزرگی بخشیدند تا امروز حوزه علمیه گسترش پیدا کنند و شخصیت های بزرگ دینی و انقلاب تحویل جامعه اسلامی دهند.

 

وی همچنین بر ضرورت شناخت صحیح اسلام ناب از سوی طلاب و روحانیان تأکید کرد و گفت: اسلام ناب همان اسلامی است که امام راحل آن را مطرح کردند نه اسلام آمریکایی، مرفهین و بدون ولایت که متأسفانه عده ای به دنبال ترویج و تبعیت از آن هستند.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: اسلام ناب محمدی اسلامی آمیخته با سیاست و در مسیر ولایت است که باید در شناخت آن تلاش کنیم./950/202/ب1

ارسال نظرات