۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵
کد خبر: ۳۲۵۳۵۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

اجتناب از گناهان ظاهری و باطنی سبب وصول علم الهی به قلب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: همه علوم عالم در نزد فاطمه زهرا(س) است؛ خداوند در قرآن می‌فرماید، انسان اگر از گناهان باطنی و ظاهری اجتناب کند من خود معلمش خواهم شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، شامگاه شنبه در مراسمی که به مناسبت دهه اول ماه رجب و در حسینیه شهدا برگزار شد، گفت: در آیات و روایات برای شیعیان صد وده نشانه ذکر شده است.

 

وی افزود: همه این نشانه‌ها به صورت جامع و کامل در وجود مبارک امیرمومنان علی(ع) طلوع کرد که این نشانه‌ها در قرآن به دو صورت پراکنده و جمع ذکر شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه مطالعه و تفکر، انسان را در کسب این نشانه‌ها یاری می‌کند، بیان داشت: اگر انسان به این نشانه‌ها آراسته شود نجات او در قیامت قطعی است.

 

استاد حوزه علمیه درباره اینکه بعضی از اشخاص علم بدون معلم دارند، ابراز کرد: امام سجاد(ع) بعد از اینکه سخنرانی قرا و کوبنده حضرت زینب کبری(س) به پایان رسید، فرمود: الحمدالله که تو دانشمندی هستی که دانشت را معلم آموزش نداده، منظور امام سجاد(ع) این است که قلب حضرت زینب(س) زمینه دریافت صددرصد الهامات الهیه را دارد.

 

وی افزود: همه کتاب‌هایی که طلاب در حین تحصیل مطالعه می‌کنند یکسان است اما گاهی برخی از طلاب تنها الفاظ این کتاب‌ها را در ذهن به یاد می‌سپارند و عده‌ای دیگر علم بدون معلم دارند یعنی خداوند به قلب آنان نظر می‌کند و نور علم را به قلب آنان می‌تاباند.

 

این مفسر قرآن کریم با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) که فرمودند اگر مستحق و گرفتاری به شما مراجعه کرد فرستنده ‌ای از جانب خداست او را رد نکنید، اظهار داشت: انسان نباید کمک کردن به دیگران را بی ارزش بداند، امام باقر(ع) فرمودند اگر به نیازمندی کمک کردید و او آن مال را گرفت و رفت شما دست خود را ببوسید چون دستی که به مستحق کمک کند دست خداست.

 

 حجت الاسلام والمسلمین انصاریان خاطرنشان کرد: همه علوم عالم در نزد فاطمه زهرا(س) است؛ خداوند در قرآن فرمودند: انسان اگر از گناهان باطنی و ظاهری اجتناب کنید من خود معلم شما خواهم شد./813/202/ب1

ارسال نظرات