۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۳۲۵۳۶۲
امام جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

اتخاذ مواضع قاطع جلوی گستاخی غرب و مرتجعان منطقه را می گیرد/ برجام به فرجام نرسیده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رهبر با بیان این‌که پشت صحنه توطئه‌های عربستان و متحدانش علیه ایران آمریکا است، گفت: باید دستگاه دیپلماسی بدون ملاحظه کاری مواضع جدی در برابر این مسائل اتخاذ کند.
حجت الاسلام رهبر امام جمعه موقت اصفهان

حجت الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به توطئه‌های اخیر عربستان در سازمان همکاری کشورهای اسلامی، علت این رفتار عربستان و ترکیه را داشتن عقده از جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ایران در عراق، سوریه و یمن مانع از نفوذ دشمنان و بیگانگان به سرزمین‌های اسلامی و تحت کنترل درآوردن دولت‌های اسلامی شده و همین موضوع عقده‌ای شده است برای آل سعود و همانطور که شهید بهشتی گفتند آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر، ما می‌گوییم عربستان و ترکیه از این عقده‌ها بمیرند.

 

وی در ادامه افزود: عربستان و ترکیه در اجلاس سران کشورهای اسلامی دست به توطئه علیه ایران زدند، ما هر دو حکومت را به خوبی می‌شناسیم، ترکیه یک حکومت منافق و ریا کار و از حامیان اصلی داعش و جریان‌های تکفیری است، دیگر کشورهای حاضر در جبهه ارتجاع که از آمریکا خط می‌گیرند همه معلوم الحال هستند و به خوبی سیاست‌های آنان مشخص است.

 

حجت الاسلام رهبر با بیان این‌که پشت صحنه و برنامه ریز همه این توطئه‌های آمریکا است، تصریح کرد: امکان ندارد که این کشورها بخواهند جایگاه مؤثر و مهم ایران و عظمت کشو ما را بشناسند و همه این توطئه‌ها که توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدانشان طراحی می‌شود به دلیل شکست‌های سنگینی است که در عرصه‌ها مختلف از ایران خورده‌اند.

 

غرب به دنبال بهانه جویی برای بدعهدی کردن در برجام است

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به تلاش آمریکا برای توطئه علیه ایران در سازمان ملل و اتهام‌های حقوق بشری علیه ایران، اظهار کرد: مباحثی نظیر فعالیت ایران ضد حقوق بشر توطئه‌ای است در ادامه برجامی که به فرجام و نتیجه نرسید و اقدامی است برای بهانه جویی از ایران برای دبه کردن غرب در تعهداتی که در برجام آورده شده است و غربی‌ها می‌خواهند از این طریق به کشور ما ضربه بزنند.

 

وی اتخاذ مواضع جدی و بدون ملاحظه کاری را از لازمه‌های کنونی سیاست خارجی کشور دانست و گفت: همانطور که امام خمینی و رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند نباید در برخورد با دشمن ملاحظه کاری کرد، امام خمینی می‌فرمودند دشمن ما مثل سگ هار است که اگر حمله کرد و فرار کنیم بیشتر گستاخ خواهد شد و جسارت پیدا می‌کند و اگر در برابر آن ایستادگی کنیم عقب نشینی خواهد کرد و این مثال امام خمینی باید سرلوحه کار ما باشد.

 

حجت الاسلام رهبر خاطرنشان کرد: آمریکا و متحدینش و مرتجعین منطقه، امکان ندارد با نظام مقدس اسلامی تفاهمی پایدار داشته باشند و این نکته‌ای است که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تأکید کردند و این بی اعتمادی یک واقعیتی است که نباید از آن غافل شویم.

 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره اهمیت فراموش نکردن فاجعه منا، تصریح کرد: در مسأله حج و در شرایط کنونی نباید منت آل سعود را بکشیم چرا که حج نیز باید با عزت و کرامت باشد نه همراه با ذلت، علما و بزرگان نیز باید در شرایط کنونی این موضوع را بررسی کنند.

 

نباید اجازه گستاخی به دشمنان بدهیم

وی با بیان این‌که دستگاه دیپلماسی باید در شرایط کنونی که دشمنان پیمان شکنی می‌کنند و بدعهدی می‌کنند و به دنبال بهانه تراشی برای برهم زدن توافق هستند، مواضع قاطع اتخاذ کند و به دشمنان باج ندهد، عنوان کرد: حتی در پاره‌ای موارد لازم می‌شود مذاکرات را رها کنیم و اجازه گستاخی به دشمنان ندهیم.

 

حجت الاسلام رهبر در ادامه افزود: باید کرامت و عزت خود را حفظ کنیم و نظام مقدس اسلامی و انقلاب اسلامی را دست کم نگیریم، ایران یکی از قدرت‌های منطقه و از امن‌ترین کشورهای دنیاست که ابهت آمریکا را شکسته است و کشورها مرتجع منطقه را به ذلت و خواری کشانده است، ایران با حمایت‌هایش اجازه سقوط کشور سوریه را نداده و اجازه نداده است آمریکا منطقه را طعمه خود قرار دهد.

 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به خیل حضور جوانان داوطلب ایرانی برای مبارزه با داعش و دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه برای حفظ عزت و اقتدار کشور، تصریح کرد: نباید توانمندی‌های کشور برای مقابله دشمنان را دست کم بگیریم، این جوانان به طور حتم برای دفاع از میهن و انقلاب اسلامی از هیچ جانفشانی دریغ نخواهند کرد و این قدرتی است که کشور ما از آن برخودار است و مسؤولان می‌توانند به آن تکیه کنند.

 

باید بر توانایی‌ها و استعدادهای داخلی تکیه کنیم

وی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی در برابر دشمنان بایستد و حتی اگر مذاکرات و گفت‌وگوها با دشمنان را ترک کنند باید بدانند که بنابر فرموده امام خمینی دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند؛ باید بازگردیم به سیاست‌هایی که رهبر معظم انقلاب تعیین می‌کنند که مهمترین آن اقتصاد مقاومتی و توجه به توانایی‌های داخلی است، ما در کشاورزی و صنعت استعدادهای بسیاری داریم که باید به آنها توجه ویژه داشته باشیم.

 

حجت الاسلام رهبر ضمن تأکید بر لزوم توجه به توانمندی‌های داخلی کشور، گفت: استعدادهای کشور را باید احیا کنیم و از آنها به نحو احسن استفاده کنیم، نباید اینهمه به دنبال خارجی‌ها باشیم و سرمایه‌های کشور را در اختیار آنها قرار دهیم، که آنها منافع خود را در نظر دارند و تلاش می‌کنند تا با در اختیار گرفتن بازار ایران و سرکوب کردن صنعت کشور به اهداف تجاری و اقتصادی خود دست پیدا کنند.

 

امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: باید به جای باز کردن پای خارجی‌ها به کشور بنابر نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب به دنبال عملیاتی کردن و اقدامات مؤثر در زمینه اقتصاد مقاومتی باشیم، اصلا نسبت به حضور تیم‌های اقتصادی خارجی در کشور خوشبین نیستم و باید با تکیه بر توان داخلی نسبت به غرب بی‌نیاز شویم، باید با کشورهای غیرمتعهد و کشورهایی که سیاست‌های غرب و آمریکا را نپذیرفته‌اند روابط بهتری داشته باشیم و بتوانیم از ظرفیت‌های این کشورها استفاده کنیم./1304/ت301/ج

ارسال نظرات