۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۱
کد خبر: ۳۲۵۵۱۶
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

حوزه منهای انقلاب سبب حذف روحانیت اصیل شیعی می شود/ با بخشنامه و دستور العمل حوزه انقلابی نمی شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان جدایی حوزه و روحانیت از انقلاب و نظام اسلامی را سبب به حاشیه رفتن و انزوای حوزه دانست و گفت: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی محصول حوزه های است و حوزه ها نمی توانند نسبت به محصول خود بی تفاوت باشند.
آيت الله کعبي آيت الله کعبي آيت الله عباس کعبي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به تضعیف تفکر انقلابی در حوزه علمیه گفت: در دهه چهارم انقلاب تهدیدهای نرم انقلاب بر علیه باورها و ارزش های اسلامی به منظور تغییر رفتار ملت ایران و در نهایت تغییر نظام اسلامی شتاب پیدا کرده است.

 

وی افزود: برای مقابله با تهدیدهای نرم دشمن و مقابله با شبیخون فرهنگی باید قدرت نرم انقلاب اسلامی به میدان بیاید، روحانیت و حوزه های علمیه قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که می توانند تولید اقتدار اسلامی و ملی برای نظام و انقلاب داشته باشند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که حوزه ها و روحانیت مغز متفکر انقلاب اسلامی و چشم بینای آن در حفظ، تعمیق و توسعه باورها و ارزش های اسلامی هستند، اظهار داشت: اگر سازمان روحانیت نسبت به فرهنگ سازی، تمدن سازی و تحول بنیادین بر پایه گفتمان انقلاب اسلامی حرکت کند می تواند تأثیر درجه یک داشته باشد.

 

وی ادامه داد: همانگونه که انقلاب مولود حوزه است تداوم انقلاب نیز در سایه حوزه و روحانیت انقلابی محقق می شود، رهبری فرمودند که حوزه های علمیه باید انقلابی بمانند؛ معنای این فرمایش این است که ارزیابی رهبری درباره حوزه ها و روحانیت ایجابی است یعنی حوزه ها و روحانیت انقلابی هستند و این روحیه انقلابی باید تداوم پیدا کند.

 

آیت الله کعبی با بیان این که حوزه انقلابی حوزه ای است که تحول گرا باشد، ابراز داشت: مأموریت های حوزه تبلیغ، تحقیق، نظریه پردازی، حضور در عرصه بین الملل و تأمین نیازهای فکری و کادرهای مورد نیاز انقلاب اسلامی جهت تعمیق باورها و ارزش های اسلامی و ترسیم صحیح مناسبات حوزه و روحانیت است.

 

وی جدایی حوزه و روحانیت از انقلاب و نظام اسلامی را سبب به حاشیه رفتن و انزوای حوزه دانست و عنوان کرد: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی محصول حوزه های است و حوزه ها نمی توانند نسبت به محصول خود بی تفاوت باشند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: روحانیت منهای حکومت و منهای انقلاب سبب انزوا، ضعف و در نهایت حذف روحانیت اصیل شیعی در دنیای پیچیده کنونی خواهد شد؛ جدایی حوزه ها از نظام و انقلاب به سود حوزه و مکتب اهل بیت(ع) نیست.

 

وی با تأکید بر استقلال حوزه علمیه در عین پیوند با نظام اسلامی اضافه کرد: مناسبات نظام و روحانیت باید به گونه ای تعریف شود که در نهایت نظام به سمت تحقق حاکمیت دین، آرمان ها و ارزش های اسلامی و فقه اهل بیت(ع) حرکت کند و از سویی حوزه های علمیه رشد و پویایی برای تأمین نیازهای اسلامی در سطح بین الملل و داخل و پاسخگویی به نیازهای نظام اسلامی را داشته باشد.

 

آیت الله کعبی با تاکید بر این که حوزه با بخشنامه و دستور العمل انقلابی نمی شود، خواستار حرکت همه جانبه و عملی مسؤولان، مدیران، اساتید، طلاب و فضلای حوزه برای تحقق این امر مهم شد.  

 

گفتنی است، گفت وگوی مشروح خبرگزاری رسا با این عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در زمینه تبیین شاخصه های حوزه انقلابی و بررسی راهکارها به زودی منتشر می شود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
حوزه باید حکومت اسلامی را تعریف کند؛ آیا همین سه قوه و چند وزارتخانه کافی بوده یا غیر این است، اگر حوزه این را تبیین نکند چه کسی باید بگوید؟ اگر حوزه پای به میدان نگذارد منزوی خواهد شد و در قدم بعد انقلاب اسلامی یا دستگاهی موازی حوزه درست می کند یا از ادامه راه باز می ماند.
0
0