۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۳۲۵۵۱۷

حرم رضوی در شب میلاد ابن الرضا گلباران شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با شب میلاد با سعادت نهمین اختر تابناک اسمان امامت و ولایت؛ امام جواد(ع) بارگاه منور علی بن موسی الرضا(ع) گلباران شد.
گلباران حرم رضوي در شب ميلاد امام جواد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با شب میلاد جوادالائمه جمع کثیری از مردم مشهد با در دست داشتن شاخه ای گل برای عرض ارادت، تبریک و تهنیت فرخنده میلاد امام محمّد تقی(ع) به محضر مقدّس پدر پزرگوارشان، علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند.

 

جمعی از عاشقان و دلباختگان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در شب ولادت نهمین سکاندار کشتی هدایت؛ حضرت جوادالائمه(ع)، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء ضمن تجمع در میدان شهدای مشهد و با در دست داشتن شاخه های گل به سوی حرم مطهر حضرت ثامن الحجج حرکت و مضجع منور ایشان را گلباران کردند.

 

شهر آذین بندی و چراغانی است، ملک پاسبان حریم رضوی یکپارچه غرق نور و شادی شده است و صدای مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در صحن و سرای رضوی طنین انداز شده است.

 

حرم رضوی در این شب میزبان دل های که عاشقی است با سلام و درود بر محمد و آل او، دست بر دامان میوه دل آقا امام رضا(ع) زده اند؛ کسی که دعایش در سحرگاهان موجب نزول برکات و عبادتش در دلِ شب‏هایِ اِستغاثه، مایه‏ نفحات قدسی است.

 

بر اساس این گزارش جشن شب میلاد حضرت امام محمد تقی(ع) در رواق امام خمینی(ره) همراه با پخش صوت سراسری در اماکن متبرکه رضوی برگزار شد.

 

در این مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مدح و ثنای فرزند بزرگوار امام رضا(ع) به مدیحه سرایی و حجت الاسلام موسوی شاهرودی به تبیین «سنت و سیره امام محمد تقی(ع)» پرداختند.

 

خادمان بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) نیز از زائران و مجاوران در ایستگاه جواد الائمه(ع) واقع در ورودی باب الجواد حرم مطهر رضوی پذیرایی می کردند./1308/202/ب1

ارسال نظرات