۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۳۲۵۵۲۵
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

برجام باید سریع تر اجرا شود

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس برجام گفت: باید مو به مو و هرچه سریع تر اجراشود و در اجرایی شدن برجام، مجلس و کمیسیون امنیت ملی نسبت به سایر نهادها حساسیت بیشتری دارد.
نوذر شفيعي عضو کميسيون امنيت ملي مجلس

به گزارش خبرگزاری رسا، نوذر شفیعی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در ارتباط اخبار شبکه یک سیما با اشاره به تعطیلی مجلس در هفته آینده و سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخاباتی افزود: کمیسیون امنیت ملی احتمال دارد جلسه فوق العاده ای بگذارد و در نخستین جلسه، گزارش سه ماهه اجرای برجام وزارت خارجه را بررسی کند.

 

وی گفت: آنچه که به کمیسیون ارائه شده مهر محرمانه ای نخورده است و گزارش عادی بود بنابراین کمیسیون حساسیت خاصی به منتشر شدن این گزارش ندارد.

 

شفیعی ادامه داد: این گزارش در هر حال پس از نشست کمیسیون به اطلاع مردم می رسید بنابراین اتفاق خاصی حادث نشده است .

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اجرای برجام مشکلات مختلفی دارد، گفت: آنچه که وزارت خارجه در گزارش آورده این است که افرادی که در ایران باید وارد شوند و سرمایه گذاری کنند بخش خصوصی هستند و وزارت خارجه معتقد است بخش خصوصی خارجی هنوز اعتماد کافی برای سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی به ایران را ندارند.

 

شفیعی با بیان اینکه نباید انتظار داشته باشیم بلافاصله برجام اجرایی شود و آثار عملی اش را نشان دهد، ادامه داد: هنوز برای اینکه برجام در عمل به مرحله اجرا در بیاید فرصت داریم.

 

وی افزود: دولت موظف است چنانچه تعهدات طرف های مقابل اجرا نشود ما هم از اجرای تعهدات خود سرباز زنیم.

 

شفیعی گفت: نظر رسمی کمیسیون امنیت ملی پس از بررسی گزارش سه ماهه اعلام می شود.

 

وی افزود: مجلس با حوصله موضوعات را کارشناسانه بررسی می کند تمایل کلی مجلس به سمت حل مسئله است و نمی خواهیم در روند کار خللی وارد شود.

 

شفیعی تاکید کرد: می خواهیم کار آن گونه که هست پیش برود و اگر آمریکایی ها در این مسیر اخلال ایجاد کنند ما هم رویه متقابل را پیش رو خواهیم گرفت./822/د102/ج

منبع: واحد مرکزی خبر

ارسال نظرات