۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۳۲۵۶۶۲
مؤمنی‌شریف:

حداد عادل به زبان فارسی متعصب است/ افتخارمان انتشار فرهنگ انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه هنری گفت: کتاب «هنوز هم ...» مجموعه شعر جامع الاطرافی است که به حوزه های مختلف اندیشه، نیایش، موضوعات اجتماعی، وعظ و نصیحت و غزل عاشقانه و ... پرداخته و بسیار خواندنی است.
محسن مومني شريف، رييس حوزه هنري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری، مراسم رونمایی از مجموعه شعر «هنوز هم ...» سروده غلامعلی حدادعادل که در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: از آقای حداد عادل متشکرم که برای انتشار کتابش، حوزه هنری و انتشارات سوره مهر را انتخاب کرد. افتخار ما انتشار فرهنگ، ادب و هنر انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان این که وجه شاعری دکتر حداد عادل برای کمتر کسی پوشیده است، گفت: او از افرادی است که در کنار کارهای بزرگ مدیریتی و سیاسی، همواره نسبت به عرصه فرهنگی اهتمام داشته و سروده‌هایش بارها در دیدار شاعران با رهبر انقلاب خوانده شده است.

 

مومنی شریف ادامه داد: جا دارد نقل قولی کنم از یکی از بزرگان مبنی بر این که در هیچ دوره ای از حکومتهای ایران، مانند دوران جمهوری اسلامی، شخصیتهای فرهنگی نداشته ایم که در راس حکومت باشند و مسئولان کشور اینطور ادیب باشند.

 

وی ادامه داد: البته باید اضافه کنم کمتر کسی است که از حوزه فرهنگ وارد سیاست شود و به فرهنگ پایدار مانده باشد، حداد عادل جزو این معدود افراد است به طوری که یاد نداریم در فعالیت‌های سیاسی‌شان، به حوزه فرهنگ بی‌توجه باشد و همواره به فرهنگ اهتمام داشته و وزن و شان فرهنگ را رعایت کرده است که امیدواریم در آینده هم اینچنین و این ره، پر رهرو باشد.

 

رئیس حوزه هنری درباره تعصب حداد عادل به زبان فارسی گفت: او نمی‌تواند قبول کند که در حق این زبان ستم و کوتاهی شود و واژه بیگانه ای به جای کلمه فارسی استفاده شود.

 

وی در عین حال ابراز تاسف کرد که در و دیوار شهر و رسانه‌های ما آلوده به زبان بیگانه‌اند و گفت: گاهی در اطرافمان جفا و بی احترامی به زبان فارسی را می بینیم، امیدوارم به خودمان بیاییم از این کوتاهی دست برداریم چرا که تنها کشورهای بی‌اصالت به زبان و خط خود بی‌توجه‌اند. امیدوارم یکی از پیام‌های این نشست آن باشد که اهتماممان به زبان فارسی بیش از اینها باشد.

 

مومنی شریف در پایان سخنانش درباره مجموعه شعر «هنوز هم ..» گفت: این کتاب، مجموعه شعر جامع الاطرافی است که به حوزه های مختلف اندیشه، نیایش، موضوعات اجتماعی، وعظ و نصیحت و غزل عاشقانه و ... پرداخته و بسیار خواندنی است./998/د102/ق 

منبع: حوزه هنری

ارسال نظرات