۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۳۲۵۸۵۹
امام جمعه شهرستان مشگین شهر:

زمینه ترویج امر به معروف باید در جامعه مهیا شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان مشگین شهر با تاکید بر ضرورت ترویج امر به معروف در جامعه، گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از ارکان اساسی دین مبین اسلام مورد توجه قرار گرفته و باید زمینه را برای ترویج این فریضه الهی به عموم افراد مهیا کند.
حجت الاسلام رضا باوقار، امام جمعه شهرستان مشگين شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام رضا باوقار، امام جمعه شهرستان مشگین شهر، عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ امر به معروف در جامعه، خاطرنشان کرد: قرآن کریم به دفعات بر اهمیت این امر تأکید و در کلام ائمه اطهار(ع) نیز امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از ارکان اساسی دین مبین اسلام مورد توجه قرار گرفته و شورای اداری نیز به عنوان نخبگان شهرستان باید در مرحله اول خود عامل به این امر بوده و زمینه را برای ترویج این فریضه الهی به عموم افراد مهیا کند.

 

وی افزود: بر اساس ابلاغیه دبیر شورای فرهنگی و شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت کشور و با توجه به ضرورت احیای فرضیه امر به معروف و نهی از منکر در محیط های اداری به عنوان یکی از واجبات الهی، نیاز است ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات شهرستان مشگین‌شهر تشکیل شود.

 

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر، تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز به خاطر اهمیت این موضوع ، هم در قانون اساسی به آن پرداخته شده و هم قوانین و مقررات خاصی برای احیای این فریضه الهی در نظر گرفته شده که نیاز است این امر مهم به صورت ویژه از سوی مسؤولان شهرستان اجرا شود.

 

حجت‌الاسلام باوقار با اشاره به وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: هماهنگی و همکاری برای اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های انجام شده از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نظارت بر عملکرد واحدهای فرهنگی در زمینه اجرای این فریضه الهی، تهیه پیشنهادات علمی و متناسب با دستگاه‌های مربوطه و ارائه به ستاد امر به معروف و نهی از منکر بخشی از وظایف این ستاد است.

 

وی با اشاره به اهمیت تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: برخی منکرات مانند منکرات خرافی، اعتقادی، اجتماعی، مدپرستی با تأسی از فرهنگ بیگانگان و دشمنان که بیانگر خودباختگی‌است می‌تواند به مرور زمان آسیب‌های جدی بر پیکره جامعه وارد کند که ستاد امر به معروف و نهی از منکر به این موارد بیشتر توجه کرده و با فرهنگسازی عقلی و منطقی اعمال پسندیده را ترویج  و پیاده می‌کند.

 

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر، افزود: تأسی از دشمنان اسلام در نوع پوشاک، خوراک، سبک زندگی و قبول رفتارهای غربی و تغییر سبک زندگی اسلامی طبق روایات مستند تشبه به کفار است و باید از این کارها پرهیز کرد./937/202/ب1

ارسال نظرات