۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۳۲۵۹۱۸
آیت الله مکارم شیرازی:

اختلافات بوجود آمده در عراق دردناک است/ توصیه به سیاسیون و دولتمردان عراقی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی اختلافات بوجود آمده در عراق را دردناک توصیف و به مقامات، مردم، سیاسیون و نمایندگان مجلس این کشور اسلامی توصیه کرد اجازه ندهند دشمنان به اهداف خود دست یابند.
درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز چهارشنبه در آغاز درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تبریک و گرامیداشت سیزدهم رجب سالروز میلاد مولای متقیان حضرت علی بن ابی طالب(ع) اختلافات بوجود آمده بین دولتمردان و سیاست مداران عراقی را دردناک توصیف کرد و گفت: از سویی نخست وزیر و رییس جمهور و از سوی دیگر مجلس آنان و از سوی دیگر جمعی از مردم متحصن شده اند و مجلس و دولت را به تعطیلی کشانده اند.
 
وی خطاب به مردم، سیاسیون و مقامات عراقی اظهار داشت: در شرایطی که داعش بخش های مهمی از جمله موصل را در اختیار دارد و این همه تخریب و جنایت می کند؛ در شرایطی که دشمن به خانه شما آمده و اگر دیر بجنبید ممکن است تا بغداد هم بیاید، چطور این همه اختلاف دارید؟
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: این گونه اختلاف در این شرایط حساس هیچ بر حقی ندارد و همه در قبال آن مسؤول هستند، باید همه عراقی ها با هم کنار بیایند و دشمن را از کشور خود بیرون کنند.
 
وی بیان داشت: سرچشمه این اختلافات چیست، خدایی ناکرده قدرت طلبی و منافع دنیاست یا مسائل دیگر؟ ممکن است برخی بگویند اینها مسائل داخلی عراقی ها است و نباید در امورشان دخالت کرد، در حالی که ما می گوییم مرجعیت مرز ندارد و متعلق به همه است و ما خیر شما و جهان اسلام را می خواهیم.
 
وی افزود: امیدواریم برداران محترم و کسانی که در عراق حکومت می کنند، از نخست وزیر گرفته تا وزرا و نمایندگان مجلس و جمعیت متحصن لحظه ای بنشینند و فکر کنند در چه زمان، شرایط و وضعیتی هستند، خدایی ناکرده اگر داعشی ها مسلط شوند صد درجه از صدام بدتر هستند.
 
وی بیان داشت: صدام با عزیزان و بزرگان شما چه کرد، اگر اینها سر کار بیایند بدتر از آن وضعیت خواهد شد، امیدواریم همه درک مسؤولیت کنند و با وحدت و هوشیاری اجازه ندهند دشمنان به اهداف خود دست یابند.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: البته از بیرون مرزها برخی از دولت ها و حکومت ها از جمله عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی به اختلافات دامن می زنند تا این کشور اسلامی را بهم بزنند و قدرت سیاسی شان را تضعیف کنند و داعشی ها بر آنها مسلط شوند و این اظهر من الشمس است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات