۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۳۲۵۹۷۷
امام جمعه خرم آباد:

طرح تحول نظام سلامت برای ارتقا سلامت جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که هدف از اجرای طرح تحول نظام سلامت برای ارتقا سلامت جامعه است، گفت: برای موفقیت در این عرصه باید زیرساخت های بهداشتی درمانی درست و تقویت شود.
نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، بعدازظهر امروز، در دیدار با کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: نوع نگاه ما، پزشک و مجموعه‌ای که در امر سلامت فعالیت می‌کنند بسیار مهم است.

 

وی با بیان این که نوع نگاه ما این است که در دین اسلام خداوند را مبدأ سلامت می‌دانیم، افزود: اعتقاد ما این است هرجا سلامت هست ریشه آن خدا است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی سلامت را در دین اسلام مقدمه و ذی المقدمه خواند و اظهار داشت: سلامت برای کمال، رشد و بالندگی جسم و روح مقدمه و ذی‌المقدمه است و وسیله و هدف است.

 

وی با بیان این که سلامت نخستین شرط سعادت و خوشبختی انسان است، عنوان کرد: رفتار و کردار عامل سلامت است و برای حفظ سلامت باید کردار و رفتار خویش را اصلاح کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که همه ما در برابر سلامت دارای مسؤولیت و تکلیف هستیم، افزود: برای حفظ سلامت باید نظام احسنت را حفظ کنیم و نگذاریم نیکویی نظام تکریم از بین برود.

 

وی در ادامه یادآور شد: عیب و نقص وارد کردن بر نظام طبیعت از عواملی است که نظام سلامت را به خطر می‌اندازد و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی سلامت، امنیت، بی‌نیازی و غنا، قناعت و همسر سازگار را از جمله عوامل داشتن زندگی سالم و گوارا بیان کرد و گفت: باید این موارد را برای داشتن زندگی آرام و سالم حفظ کرد.

 

پزشکان سفیران سلامت باشند

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر جامع نگر بودن دست‌اندرکاران نظام سلامت اظهار داشت: پزشکان باید سفیران سلامت بوده، ‌به ‌دنبال تضمین سلامت و آگاهی دادن به بیمار باشند.

 

وی با بیان این که پیشگیری از مهم ترین وظایف ما در حوزه سلامت است، افزود: دستورات دین مبین اسلام بیشتر در رابطه با پیشگیری است و با توجه به دستورات دین باید در این راستا تلاش و برنامه ریزی کرد و از صرف هزینه در حوزه درمان جلوگیری کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در پایان با اشاره به این که هدف از اجرای طرح تحول نظام سلامت ارتقا سطح سلامت جامعه است، بیان داشت: باید زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی تقویت شود و بهترین افراد متخصص جذب شود./9459/202/ب3

ارسال نظرات