۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۳۲۶۰۴۰
رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان:

مخاطب شناسی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: مخاطب شناسی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات است.
 آيت الله نعيم آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی عصر امروز در جمع ائمه جمعه استان هرمزگان، گفت: امر به معروف و نهی از منکر موفق ترین واجب است؛ در صورتی که آمران به معروف و ناهیان از منکر راه را درست انتخاب کنند.

 

وی با تأکید بر اجرای واقعی این واجب الهی در جامعه افزود: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر همه آحاد مردم واجب بوده و تنها بر عهده نهاد و یا دستگاه خاصی نیست.

 

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان، بر مخاطب شناسی در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: در این باره باید مخاطب خود را شناخت و بر اساس شناخت حاصله از روحیه و افکار وی امر به معروف و نهی از منکر کرد، زیرا افرادی که مورد خطاب قرار می‌گیرند بعضا از لحاظ فکری به مکاتبی همچون لیبرالیسم و فمنیسم گرایش دارند.

 

وی بر بررسی و نابود کردن مبانی مکاتبی همچون؛ لیبرالیسم و فمنیسم و تبیین و نهادینه کرزدن مبانی اسلام برای ترویج و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: تبیین و شناساندن زیبایی های حقوق زن در جامعه سبب از بین رفتن بخش عظیمی از مشکلات و معضلات در آن جامعه می‌شود.

 

آیت الله نعیم آبادی امر به معروف و نهی از منکر را نشانه عشق به مکتب و دین و علاقه انسان به سلامت جامعه دانست و اظهار داشت: امنیت به عنوان یکی از نیازهای اساسی افراد و جامعه از طریق امر به معروف و نهی از منکر محقق می‌شود.

 

وی با تاکید بر تدوین برنامه‌ریزی مناسب در راستای نهادینه و ترویج و سپس اجرای امر به معروف و نهی از منکر بیان ‌داشت: در صورت عدم برنامه‌ریزی صحیح و مناسب در جهت راه ترویج این فریضه الهی هیچ نتیجه ای کسب نمی‌شود.

 

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: غرب را باید آنطور که هست معرفی کرد نه آن گونه که شیفتگانشان تبلیغ می کنند، بنابراین بابد افراد ناآگاه جامعه را بصیرت بخشید و برای موفقیت در این زمینه باید تلاش کرد.

 

وی با تاکید بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با هدف کاهش معضلات اجتماعی و فرهنگی گفت: دستگاه‌های تبلیغاتی کشور باید به طور جدی در این زمینه ورود پیدا کنند و سخنرانان نیز بیش از پیش با ایراد سخنرانی‌های عالمانه خود در جهت رفع معضلاتی همچون بدحجابی گام بردارند./851/202/ب1

ارسال نظرات