۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۲۲۸۳۷
مدیر مدرسه علمیه پلدختر مطرح کرد؛

پلدختر نیازمند راه اندازی سطح ۲ حوزه علمیه است

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر با اشاره به تحصیل طلاب در سطح یک و استقبال جوانان پلدختری از مدارس علمیه گفت: امروز این شهرستان و جوانان آن نیازمند راه اندازی سطح دو حوزه هستند.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام‌ علی رحمتی، مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) پلدختر، بعدازظهر امروز، در دیدار با امام جمعه و فرماندار این شهرستان گفت: حوزه علمیه شهرستان پلدختر از سال 1364 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است.

 

وی با بیان این که فعالیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با حضور 12 طلبه آغاز شده است، افزود: امروز پذیرش طلاب افزایش یافته است و هرسال شاهد جذب بیش از 20 طلبه در سال تحصیلی جدید هستیم.

 

حجت الاسلام رحمتی بیان کرد: مدرسه علمیه پلدختر در طول سال های فعالیت خود طلاب فراوانی تربیت کرده که امروز دارای پست و مقام کشوری هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به تحصیل طلاب مدرسه علمیه امام رضا(ع) عنوان داشت: درخواست راه اندازی سطح دو و ارتقا سطح تحصیلی این مدرسه را داریم.

 

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر با بیان این که راه اندازی سطح دو حوزوی نیز نیازمند امکانات و فضای کافی است، خاطرنشان کرد: ساختمان کنونی این مدرسه عمر مفید خود را سپری کرده و جوابگوی فعالیت طلاب نیست.

 

وی با اشاره به این که در سال 89 یک قطعه زمین برای ساخت مدرسه علمیه پلدختر خریداری شده است، افزود: متأسفانه تاکنون اقدامی در جهت ساخت مدرسه صورت نگرفته است.

 

حجت الاسلام رحمتی نبود فضای کافی برای شروع عملیات ساخت مدرسه در فضای اطراف را مشکل حوزه در ساخت مدرسه عنوان کرد و اظهار داشت: راه برطرف شدن این مشکل همکاری شهرداری با حوزه است.

 

وی از شهرداری پلدختر درخواست کرد که با خریداری فضای اطراف این زمین راه دسترسی و ساخت ساختمان مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر را فراهم کند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر در ادامه ضعیف بودن ارتباط نهادهای فرهنگی را از دیگر مشکلات حوزه علمیه این شهرستان عنوان کرد و گفت: انجام فعالیت های دینی و فرهنگی و تقویت آن نیازمند تعامل و تقویت رابطه بین نهادهای فرهنگی و اجرایی است و امید است این رابطه تقویت شود.

 

گفتنی است، در پایان این دیدار در راستای برطرف شدن مشکل زمین جهت ساختمان حوزه علمیه شهرستان پلدختر، نشستی با حضور مدیران راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شهرداری و حوزه برگزار شود./9459/202/ب3

فاطمه ملکی
ارسال نظرات