۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۴۲۳۴۰۰
صبح امروز؛

نخستین نشست هم اندیشی قرآنی استان های منطقه ۵ کشور به میزبانی زنجان برگزار شد

نخستین نشست هم اندیشی قرآنی استان های منطقه 5 کشور با حضور مسؤولان اتحادیه های قرآنی استان ها و به میزبانی زنجان برگزار شد.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، سید اسماعیل حسینی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان زنجان، امروز در نخستین نشست هم اندیشی قرآنی استان های منطقه 5 کشور که به میزبانی زنجان و در محل اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان برگزار شد گفت: متاسفانه در امور قرآنی، برخی از استان ها آمارگرا شده و سال به سال همان آمار سال های گذشته را ارائه داده و هیچ گونه نوآوری و ابتکار در فعالیت خود بروز نمی دهند.

 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت ارائه روش ها و متدهای نوین در آموزش قرآن کریم و خروج از یکنواختی در این امر اظهار داشت: باید تمامی مؤسسات و خانه های قرآن و دارالقرآن های استان ها و شهرستان ها به این سمت حرکت کنند که روش و متد جدیدی در عرصه آموزش قرآن کریم ارائه داده و از متدهای قدیمی فاصله بگیرند.

 

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان زنجان در ادامه با اشاره به لزوم شبکه سازی در نهادهای قرآنی افزود: در عرصه کارهای آکادمیک نیز نهادهای قرآنی باید به سوی شبکه سازی سوق داده شده و البته خودشان نیز به این مهم همت گمارند تا بتوان در این زمینه نیز توفیقات و موفقیت های در خور شأنی به دست آورد که قطعا پیشرفت آموزش های قرآنی را در پی خواهد داشت.

 

در ادامه این نشست هم اندیشی، مسؤولان دارالقرآن الکریم استان های مختلف منطقه 5 کشوری به ارائه گزارش عملکرد و آمار فعالیت ها پرداخته و البته در حضور مسؤولان قرآنی کشور کمبودها و ضعف های مادی و معنوی خود را بیان کردند.

 

گفتنی است؛ این نخستین نشست و جلسه هم اندیشی قرآنی است که پس از ایجاد تقسیم بندی های 7 گانه کشوری در زمینه فعالیت های قرآنی، به میزبانی زنجان در منطقه 5 که متشکل از استان های تهران، البرز، همدان، قزوین و زنجان است، برگزار می شود./202/949/ب1

ارسال نظرات