۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۲۳۸۱۹
امام جمعه پردیسان:

دولتی که برای گشت ارشاد تردید دارد نمی تواند مجری خوبی برای احکام اسلامی باشد

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که دولت اسلامی باید مجری کامل احکام اسلامی باشد، گفت: تا زمانی که دولت دل به غرب و حقوق بشر غربی داشته باشد نمی شود انتظار اسلامی شدن را از او داشت.
حجت الاسلام قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین، سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان، ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه با شاره به مبعث پیامبر(ص) اظهار داشت: مؤمنان در ماه رجب با فرا رسیدن بعثت پیامبر(ص) با نجات بشر از جهل و خرافه آشنا می شوند و این بسیار مهم است که پیامبر مبعوث شد در  حالی که جزیرة العرب در جهل کامل بود و آخرین پیامبر آمد تا آنها را اصلاح کند.

 

وی با بیان اینک ه پیامبر بعد از بعثت 13 سال مورد آزار و اذیت مردم بود، گفت: شعب ابی طالب و جریان حبشه پیش آمد تا جایی که فرمودند هیچ پیامبری به اندازه حضرت محمد(ص) اذیت نشد ولی بعد از ورود به مدینه به خواست مردم آنجا نظام و دولت اسلامی تشکیل شد و وزرای ایشان کسانی مانند ایمر المؤمنین(ع) بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به این که پیامبر(ص) در ده سال حکومت خود هشت سال را درگیر جنگ تحمیلی بود، خاطرنشان کرد: جنگهای پیامبر از بدر تا تبوک ادامه داشت و در عین حال پیامبر(ص) جامعه اسلامی را ساخت و تمدن اسلامی را شکل داد و در نهایت هم تمام دست رنج خود را به حضرت علی(ع) سپرد اما مردم به این فرمان ایشان عمل نکردند.

 

حکومت اسلامی امام خمینی(ره) با حکومت اسلامی پیامبر(ص) مطابقت نعل بالنعل دارد

وی سیاست و شیوه حکومت پیامبر(ص)را بسیار موفقیت آمیز دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) هم مانند پیامبر(ص) در مدت ده سال همین مراحل را طی کردند؛ وقتی امام(ره) مبعوث شد 63 سال داشت؛ پیامبر 13 سال و امام راحل 15 سال در رژیم شاه تحت فشار بود و امام هم شعب ابیطالب و حبشه داشت و در تبعید بود و بعد از 15 سال به فجر رسید.

 

امام جمعه پردیسان با بیان اینکه پیامبر(ص) در 12 ربیع و امام(ره) در 12 بهمن وارد سرزمین خود شدند و انقلاب کردند، ابراز داشت: قانون اساسی که پیامبر(ص) در مدینه نوشت امام خمینی(ره) هم در ایران نوشت و همانطور که حکومت پیامبر(ص) به وسیله اسعد ابن زراره به رأی گذاشته شد امام خمینی هم حکومت جمهوری اسلامی را به رأی گذاشت که نشاندهنده اهمیت مردم در اسلام است.

 

وی با بیان این که هیچگاه دولت اسلامی در ایران شکل نگرفت، تصریح کرد: مقام معظم رهبری اخیرا در دیدار با شورای اسلامی الگوی پیشرفت پنج حلقه  برای حکومت اسلامی ذکر کردند که اولین حلقه انقلاب اسلامی و بعد تشکیل نظام اسلامی است که امام راحل به خوبی این دو مرحله را انجام داد ولی مرحله سوم که دولت اسلامی بود که هیچ گاه برپا نشد؛ اول بازرگان و سپس بنی صدر و بعد هم یکی از سران فتنه رییس دولت شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی ادامه داد: دولت سازندگی هم که با ترویج سرمایه داری فاصله زیادی با دولت اسلامی پیدا کرد و حتی به خاطر گرفتن یک وام از خارج آرمان های انقلاب را مورد معامله قرار دادند و بعد هم دولت اصلاحات که بیشترین اهانت به ولایت فقیه در این دوره شد و بعد از آنهم دولت اصول گرا که یازده روز در خانه می نشیند و مقابل ولی امر می ایستد و نشان می دهد که اینها هم برای خود یک نوع توهم دارند.

 

وی با بیان این که این دولت هم به نام اعتدال از همه بدتر شده است، اظهار داشت: کل سه سال این دولت در برجام خلاصه شد تا در نهایت دزدان خیابانی پول مردم را بردارند؛ این دولت فقط وعده می دهد و نیروهای خاکستری را با وعده حجاب اختیاری جذب می کنند که نشان دهنده فاصله آنها با دولت اسلامی است.

 

دولتی که برای گشت ارشاد تردید دارد نمی تواند مجری خوبی برای احکام اسلامی باشد

امام جمعه پردیسان با اشاره به این که این دولت کارنامه درخشانی ندارد، گفت: دولتی که برای این که گشت ارشاد در جامعه باشد تردید دارد نمی تواند مجری خوبی برای احکام اسلامی باشد.

 

وی انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را پنج مرحله حکومت اسلامی دانست و افزود: طرح اتحاد امامت وامارت که در پردیسان به خوبی به پیش می رود تنها راه تشکیل دولت اسلامی است؛ باید حالا که بعد از 37 سال که از انقلاب اسلامی می گذرد اگر بنا است دولت اسلامی شکل بگیرد همین طرح امامت و امارت که مورد حمایت مردم است باید اجرا شود و این حرف باید به گوش مقام معظم رهبری برسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که اگر آقا با این طرح مخالفت کنند تکلیف از دوش ما برداشته خواهد شد، اظهار داشت: در صورتی که مقام معظم رهبری ب این طرح موافقت کنند دولت اسلامی که حلقه سوم الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی است به فضل خدا برپا خواهد شد و این طرح امروز در لبنان هم در حال اجرا شدن است.

 

وقتی سیستم اسلامی نباشد دولت هم اسلامی نخواهد شد

وی با بیان این که وقتی سیستم اسلامی نباشد دولت هم اسلامی نخواهد شد، یادآور شد: در دولت اسلامی باید تمام جامعه از مسجد اداره و ساخته شود و در هر منطقه امام جماعت به امور مردم بپردازد و مسؤولان هم در خدمت امام جماعت باشند و هر امام جماعت منطقه خود را آباد کند ومانند زره داوود حلقه حلقه در کل جامعه رواج پیدا خواهد کرد.

 

امام جمعه پردیسان پشتوانه و ضمانت اجرایی طرح امامت و امارت را تجربه ای به اندازه تاریخ اسلام دانست و خاطرنشان کرد: اگر می خواهید که از دولت اسلامی خیالتان راحت شود این طرح باید اجرا شود زیرا این مدل از مدل پیامبر(ص) در مدینه و حضرت علی(ع) در کوفه و مالک اشتر در مصر گرفته شده است و یک شعار توخالی نیست بلکه به اندازه تاریخ حکومت اسلامی پشتوانه دارد.

 

وی تشکیل دولت اسلامی را مقدمه تشکیل جامعه اسلامی دانست و افزود: به گفته مقام معظم رهبری دولت اسلامی دولتی است که الگوها و معیارهای اسلامی را کاملا اجرا می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که با طرح مدیریت اسلامی اصولگراها بیشتر از اصلاح طلبان مخالفت می کنند، گفت: وقتی به معاون رئیس جمهور قبلی گفتم تنها راه مدیریت اسلامی اجتهاد و فقه مدیریتی است گفتند که فقه یعنی چه و مدیریت اسلامی به چه معنی است؛ از این دولت هم که اصلا اسلام را به عنوان حاکم نمی پذیرد انتظاری نداریم زیرا دل به غرب بسته اند و امیدشان به حقوق بشر غرب است.

 

 

وی در خطبه اول با اشاره به آیه 10 و 11 سوره سبأ، اظهار داشت: این هفته هفته کار و کارگر است و در این آیه خداوند می فرماید حضرت داوود(ع) هنرهای زیادی از جمله صوت و صورت زیبا و قاضی و سلطان عادلی بود و زبان پرندگان را می دانست و یکی از هنرهایش کار یدی بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که وقتی حضرت داوود(ع) دعا می خواند کوهها و پرندگان هم با او هم آوا می شدند، افزود: خداوند ذوب آهن را به داوود(ع) آموخت تا زره بسازد و از آن نه به خاطر ماجراجویی و نمایش بلکه به خاطر هدف صالح و مشورع استفاده کند.

 

وی با بیان این که باید در ساخت کالا دقت و برنامه داشته باشیم، گفت: خداوند به حضرت داوود(ع) می فرماید در کار خود دقت کن و درست انجام بده و حلقه های زره را به اندازه و دقیق کنار هم قرار ده تا مقاومت و دوام داشته باشد

 

امام جمعه پردیسان با بیان این که حضرت داود(ع) چهل روز به خاطر این که خدا به او فرمود تو از بیت المال ارتزاق می کنی گریه کرد و از خدا راه چاره خواست، گفت: خدا به او استفاده از آهن را آموخت و روزی یک زره می ساخت و دیگر به سمت بیت المال نرفت و از دست رنج خود استفاده می کرد.

 

کار و تلاش یکی از بندهی مهم اقتصاد مقاومتی است

وی با اشاره به این که یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی کار و تلاش است، خاطرنشان کرد: روزی پیامبر(ص) وارد خانه شدند و دیدند که حضرت فاطمه(س) خسته است و گندم آرد می کند؛ سپس فرمودند اگر زنی در خانه کار کند و نساجی کند برای هر نخی که می بافد خداوند صد سیئه از او کم می کند و صد حسنه برای او پاداش می دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که در جامعه اسلامی زنان در درجه اول باید به کار خانه بپردازند مگر این که خودشان کار بیرون را انتخاب کنند، افزود: در حدیث آمده است که اگر زنی لباسی را برای خرج خانه خود ببافد و بفروشد گناهان زیدی از او پاک می شود و این نشان دهنده فرهنگ کار در اسلام است؛ بیت المال مال کسانی است که کار علمی می کنند و برای اعتلای اسلام فعالیت می کنند.

 

وی با بیان این که سه صوت است که حجاب ها را پاره می کند و به خدا می رسد، گفت: اول صدای قلم دانشمندان است مانند شهید مطهری که شهادتش در دوازدهم اردیبهشت است؛ دوم صدای پای مجاهدین است که شهادت شهید شیرودی در 8 اردیبهشت است و در ساعتهای پرواز مداوم رکورد جهانی داشت و سوم صدای چرخ ریسندگی بانوان در خانه است./843/پ201/ج

ارسال نظرات