۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۲۴۱۳۱
رییس تبلیغات اسلامی شهرستان خرمشهر تشریح کرد؛

برنامه های تبلیغات اسلامی خرمشهر در ایام شهادت امام موسی کاظم و عید مبعث

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمشهر به تبیین برنامه های گوناگون تهیه شده از سوی این اداره در ارتباط با شهادت امام موسی کاظم(ع) و عید مبعث پرداخت.
عید مبعث 
سازمان تبلیغات اسلامی

حجت‌الاسلام عادل رویوران، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با عرض تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) و در پیش بودن این مناسبت، گفت: همزمان با شهادت آن حضرت در پنج مسجد محوری و هیأت های مذهبی شهرستان سخنرانی و مدیحه سرایی خواهیم داشت.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمشهر در ادامه با اشاره به این که در عید مبعث پنج مسجد این شهرستان به اجرای برنامه های مذهبی، سخنرانی و مداحی خواهند پرداخت، ابرازداشت: برپایی 5 ایستگاه صلواتی از سوی هیأت ها و تکایای مذهبی از دیگر فعالیت های صورت گرفته به مناسبت عید مبعث خواهد بود.

 

حجت الاسلام رویوران با اشاره به این که برنامه محوری پنج شنبه شب 16 اردیبهشت مصادف با شب مبعث خاتم الرسل(ص) با حضور و سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و حضور مداح فرااستانی از قم برگزار می شود، اظهار داشت: صبح جمعه 17 اردیبهشت همراه با قرائت دعای ندبه سخنرانی آیت الله خاتمی را خواهیم داشت.

 

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات و معضلات متعدد جهانی، خاطرنشان کرد: مفهوم «رحمه للعالمین» که در قرآن کریم درباره پیامبراکرم(ص) بیان شده است؛ اکنون بیش از بیش برای جهانیان آشکار و ملموس است.

 

وی با بیان این که پیامبراکرم(ص) سفیر رحمت و دوستی برای مسلمانان و غیر مسلمانان است، افزود: کشور روسیه از جمهوری اسلامی ایران تقاضای فرستادن عالمان دینی برای تبلیغ اسلام برخواسته از دین اصیل محمدی را برای مقابله با دینی که از سوی گروه های تروریستی و تکفیری به عنوان اسلام معرفی می شود، کرده است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمشهر گفت: رییس جمهور روسیه ترویج اسلام اصیل محمدی را مانعی در برابر ترویج اسلام داعشی که به دنبال ایجاد تنش و بی بندوباری است، دانست.

 

حجت الاسلام رویوران در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش برای پیاده سازی آداب و سنن نبوی در جامعه اسلامی معرفی آن به عنوان الگو در جامعه جهانی را به دنبال خواهد داشت./9456/302/ب2

ارسال نظرات